با حضور علما، معتمدین طوایف و مسئولین صلح بین دو طایفه علوکزهی و عباسی برقرار شد.

به گزارش آوای سرحد حسین قاسمی مدیر قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در این مراسم اظهار داشت: اختلافاتی که در بخش ایرندگان وجود دارد با تلاش معتمدین و مسئولین یکی پس از دیگری حل و فصل خواهند شد.

وی افزود: اختلاف دو طایفه میربلوچ زهی و حیدرزهی ( عباسی ) که منجر به کشته شدن ۶ نفر،مجروحیت و گروگانگیری دو نفر در طی سالهای گذشته شده بود با تلاش های مدیریت قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان و همکاری صمیمانه علماء ، معتمدین و بزرگان طوایف در خاش خاتمه یافت.

قاسمی تصریح کرد: انتظار میرود جشن پایان اختلافات ایرندگان ، شاهد جشن پاسداشت استعدادها ، ظرفیت ها ، فرصت ها و تجلیل از علماء ، فرهیختگان ، نخبگان ، کارآفرینان و سرمایه گذاران اقتصادی در این منطقه باشیم .

در ادامه حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش نیز بر ضرورت تداوم جلسات صلح و سازش تاکید کرد و گفت: اختلافات و درگیری های طایفه باید با مشارکت و مساعدت علما،بزرگان و معتمدین خاتمه یابد‌.

یوسفی تصریح کرد: طی یکسال گذشته جشن خاتمه ۱۳ درگیری و اختلافات طایفه ای در شهرستان خاش برگزار شد.

عبدالرحمن ایرندگانی از معتمدین بخش ایرندگان نیز خواستار همکاری و مساعدت اقشار مختلف جامعه برای کنار گذاشتن اختلافات شد و گفت: فرهنگسازی مناسب و راهگشا راه حل ایجاد دوستی و همدلی و کنار گذاشتن کدروت ها است.

وی یادآور شد : با کنار گذاشتن اختلافات زمینه توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر بخش ایرندگان فراهم میشود.

در ادامه میرمراد مارندگانی از معتمدین بخش ایرندگان به نمایندگی از طرفین درگیری نیز گفت: متاسفانه بواسطه این درگیری طایفه ای ۴ نفر کشته و مجروح شدند که صدمات جبران ناپذیری را به طرفین درگیری وارد کرد.

وی از برقراری صلح و سازش میان دو طایفه علوکزهی و حیدرزهی(عباسی) اظهار خوشحالی کرد و افزود: آبادانی و بهبود شاخص های توسعه بخش ایرندگان در سایه دوستی و رفع اختلافات محقق میشود.

گفتنی است در این جلسه صلح و سازش نماینده دادستان خاش،‌ مولوی عبدالستار حسین زهی مدیر مجتمع فرهنگی دینی حنفا، ولی محمد کرد سرطایفه کرد و عنایت اله ایرندگانی بخشدار ایرندگان در خصوص ضرورت حفظ پیمان صلح و سازش و تلاش برای توسعه هرچه بیشتر بخش ایرندگان تاکید و توضیحاتی را بیان کردند.

به گزارش آوای سرحد در پایان این جلسه دو طایفه علوکزهی و عباسی ضمن فاتحه و سوگند به کلام الله جهت حفظ پیمان صلح،سازش و برداری با به آغوش کشیدن یکدیگر به کدروت ها و اختلافات هفت ساله خود خاتمه دادند.

انتهای پیام/