صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان را می تواند به نقطه مناسب توسعه محور برساند

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان و نماینده مردم زاهدان درباره وضعیت صنعت گردشگری در استان گفت: ارتقای صنعت گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های ناب سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گردشگری نیازمند مدیریت بهینه و صحیح است.

علیم یارمحمدی

به گزارش پایگاه خبری بیرک به نقل از  ایسنا علیم یارمحمدی با بیان این که تلاش های مدیران در صنعت گردشگری در استان افزایش یافته تصریح کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تلاش های بی نظیری در حوزه صنعت گردشگری انجام داده، اما این تلاش ها به نحو مطلوب نتوانسته است، صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان را می تواند به نقطه مناسب توسعه محور برساند.

وی افزود: برای ترغیب بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان باید دولت آستین ها را بالا بزند تا بتوانیم شاهد ترغیب بخش خصوصی در صنعت گردشگری باشیم، این درحالی است که به سادگی می توان با سرمایه گذاری در صنایع دستی و سواحل بکر دریایی عمان بسیاری از دغدغه های اقتصادی و بودجه ای کشور را برطرف کرد اما تحقق این امر نیازمند اراده جدی است.

یارمحمدی ادامه داد: چابهار به عنوان یک بندر اقیانوسی شناخته شده در منطقه و بین الملل است و ظرفیت های بسیاری از نظر جغرافیایی و ژئوپلیتیکی دارد ، در حالی که این بندر می تواند با بسیاری از مردم کشورها از مسیر آبی ارتباط برقرار کند که امر به توسعه صنعت گردشگری در استان و در نتیجه رشد اشتغال زایی منجر می‌شود.

نماینده مردم زاهدان با بیان این که ارتقای صنعت گردشگری نیازمند مدیریت کارآمد است اظهار کرد: ظرفیت گردشگری سیستان و بلوچستان بی نظیر است و باید در این رابطه برنامه های مدون تدوین شود.