عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: با توجه به حجم بالای بافت فرسوده موجود در کشور بهترین فرصت برای بهسازی و نوسازی این بافت ها با فرآورده های ساختمانی ایرانی فراهم شده است.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک  علیم یارمحمدی با اشاره به عملکرد دولت برای نوسازی بافت فرسوده در کشور، گفت: حرکت هایی در این زمینه انجام گرفته اما باید بدانیم که در حوزه نوسازی بافت فرسوده از برنامه های بالادستی همچون برنامه ششم توسعه عقب هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید به موضوع نوسازی بافت فرسوده اساسی تر توجه شود، افزود: با توجه به حجم بالای بافت فرسوده موجود در کشور بهترین فرصت برای بهسازی و نوسازی این بافت ها با فرآورده های ساختمانی ایرانی فراهم شده است.

دولت در حوزه نوسازی بافت فرسوده جدی وارد شود

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت باید در حوزه نوسازی بافت فرسوده جدی تر وارد عمل شود، تصریح کرد: با توجه به زلزله های اخیری که در جای جای کشور رخ داده نوسازی این نوع واحدها بیش از پیش اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه نوسازی بافت های فرسوده نیازمند تعامل بسیاری از دستگاه ها است، افزود: هر چند این مسئولیت در حوزه وزارت راه و شهرسازی است اما باید با تعامل دستگاه های دیگر همچون وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و غیره روند کار تسریع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دولت باید طبق برنامه های زمان بندی شده در قانون برنامه ششم توسعه هر سال اقدام به نوسازی تعداد مشخص شده واحدهای فرسوده کند، گفت: متاسفانه در این حوزه تاکنون به شعار بسنده شده و حتی برنامه ارایه شده دولت نیز نیازبه شفاف سازی دارد.

استارت نوسازی بافت فرسوده با استفاده از مصالح با کیفیت ایرانی زده شود

یارمحمدی با بیان اینکه سال جاری باید استارت نوسازی بافت فرسوده با استفاده از مصالح با کیفیت ایرانی زده شود، افزود: سرعت کار در این حوزه باید دو برابر باشد تا کاستی ها و عقب ماندگی از برنامه های مدون جبران شود.

وی با اشاره به اظهارات مشاور رئیس‌جمهور در نوسازی بافت‌های فرسوده مبنی بر ارایه تسهیلات ۶ درصدی برای خریداران آپارتمان های نوساز در بافت فرسوده، گفت: این دست اقدامات تاثیر بسیاری در رونق بازار مسکن دارد اما فاصله این حرف تا تحقق آن باید کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولت باید از سال جاری ارایه این نوع تسهیلات را در دستور کار قرار دهد تا علاوه بر ایجاد انگیزه در مردم برای اسکان در چنین بافت هایی رونق ساخت و ساز در این مناطق نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه توجه به بافت های فرسوده یکی از مولفه های اصلی رونق بازار مسکن است، گفت: جدیت دولت در بهبود وضعیت بافت فرسوده و سیاست گذاری صحیح آن می تواند در آینده ساخت و سازهای اصولی کشور موثر باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مهم ترین اصلی که در نوسازی بافت فرسوده مورد توجه واقع شده سیاست گذاری دولت در این حوزه است که این موضوع خود به باز شدن پای بخش خصوصی در این مهم منجر می شود./

پایان پیام