مدیر مسئول مجله کودک مسلمان بلوچ گفت: کودک مسلمان بلوچ قدمتی به اندازه تاریخ انقلاب دارد و همواره در طول انقلاب یار و یاور همیشگی کودکان این مرز و بوم بوده است.

 مرضیه نژاد بندانی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: شناسایی دانش آموزان نخبه و جذب و معرفی آنان، کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای نوجوانان، ایجاد محیط با نشاط و مفرح و بالا بردن سطح آگاهی های اسلامی و انقلابی فرزندان انقلاب ازاهداف برگزاری این قبیل جشنواره ها است.

     وی با تبریک سی و هفتمین سالگرد تاسیس نشریه کودک مسلمان بلوچ، افزود: جشنواره چکان انقلاب به منظور گرامیداشت سالگرد تاسیس این نشریه برگزار شد.

نژاد بندانی با بیان اینکه نشریه کودک مسلمان بلوچ از قدیمی ترین نشریات پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور محسوب می شود، تصریح کرد: انتشار مجله کودک مسلمان بلوچ با هدف وحدت و همدلی و ارتقا دانش کودکان ۸ تا ۱۵ ساله از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است.

 وی با بیان اینکه ۳۷ سال پیش مجله کودک مسلمان بلوچ در استان راه اندازی شده است، اذعان کرد: حضور دانش آموزان شیعه و سنی در برنامه های جشنواره کودک مسلمان بلوچ که در سراسر استان و شهرهای مختلف اجرا می شود پیام آور وحدت و همگرایی ملی است.

 نژاد بندانی اظهار کرد: کودک مسلمان بلوچ که قدمتی به اندازه تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارد در مسیر خود با چالشها وافت و خیزهایی روبرو بوده اما امروز با حمایت وپشتیبانی فرمانده سپاه سلمان استان سردار مرتضوی تحول عظیمی در این مجموعه شاهد هستیم.

 گفتنی است جشنواره چکان انقلاب با حضور هنرمندان، نوازندگان و با اجرای گروه موسیقی؛ برنامه های طنز آموزنده و با حضور هنرمندان مطرح استانی، موزیکهای شاد و سرودهای محلی و دانش آموزی و با همکاری و مشارکت سپاه پاسداران استان و شهرستان برگزار شد.