ووشو کاران خاشی با کسب چندین مدال رنگارنگ در مسابقات بین المللی، تیم ملی و مسابقات کشوری همچنان در انتظار مساعدت مسئولان هستند‌‌.

به گزارش گروه خبری فرهنگی و اجتماعی بیرک بنقل از فارس،وشوو یا کونگ فوچینی یکی از هنری های رزمی مطرح در کشور میباشد که توانسته جمعی از جوانان ورزش دوست خاشی را به خود جذب کند، این ورزشکاران با تحمل تمرین های فشرده و سخت به دنبال کسب افتخارات ارزنده ای در سطح استان،کشور و جهان هستند و در راستای اثبات این توانایی ها توانسته اند در مسابقات جهانی، بین المللی و همچنین مسابقات تیم ملی با کسب مدال طلا برای این مردم و کشور افتخار آفرینی کنند و پرچم ایران اسلامی را در جمع مدعیان جهانی به اهتزار درآوردند‌.

وجود مشکلات عدیده و مختلف سبب شده تا تیم ووشو این شهرستان در مسیر رسیدن به موفقیت با موانع زیادی روبرو باشد و در این راستا مربی تیم ووشوی خاش توضیحاتی در خصوص مشکلات موجود ارائه داد و ملاحظه ویژه مسئولین را خواستار شد.

توسعه ورزش عامل فرهنگ صحیح و مثبت در جامعه است

امین میربلوچزهی مربی تیم ووشوی شهرستان خاش در گفت‌وگو با خبرنگارفارس اظهار داشت: بیش از ۳۰ هنرجو در رده های سنی نوجوانان و بزرگسالان در باشگاه فرهنگی و ورزشی حیدر کرار این شهرستان دوره های آموزشی ورزش رزمی ووشو را طی میکند.

وی افزود: طی سالهای گذشته اعضای تیم ووشو شهرستان خاش توانسته اند در مسابقات بین المللی و کشوری مقام اول را از آن خود کنند.

مربی تیم ووشوی خاش با بیان اینکه مشکلات اساسی سبب از بین رفتن روحیه افتخار آفرینی اعضای تیم میشود گفت: طی چند سال گذشته حمایت چندانی از این تیم انجام نشده بگونه ای که اعزام تیم ووشو به مسابقات استانی و کشوری با هزینه‌های شخصی صورت میگیرد.

میربلوچزهی یادآورشد: در بهمن ماه سال ۹۶ اقبال میربلوچزهی و محمد حسین زهی در مسابقات انتخابی تیم ملی که در استان خراسان رضوی برگزار شد با کسب مقام سوم به اردوی تیم ملی راه یافتند.

مربی تیم ووشوی خاش با بیان اینکه مشکلات اساسی سبب از بین رفتن روحیه افتخار آفرینی اعضای تیم میشود گفت: طی چند سال گذشته حمایت چندانی از این تیم انجام نشده بگونه ای که اعزام تیم ووشو به مسابقات استانی و کشوری با هزینه‌های شخصی صورت میگیرد.

وی ادامه داد: نبود تجهیزات مورد نیاز شامل کیسه بوکس استاندارد،میت،وسایل بدنسازی،امکانات سرمایشی و گرمایشی و به ویژه نداشتن مکان مناسب جهت تمرین از مهم ترین مشکلات بشمار میروند.

میربلوچزهی با اشاره به موضوع توسعه ورزش در استان افزود: توسعه ورزش سبب میشود تا فرهنگ صحیح و مثبت در جامعه رواج یابد و با درک بهتر و دید وسیع تری مشکلات و موانع پیشرو برداشته شود.

گفتنی است، بر اساس احکام موجود تاکنون بیش از ۱۷ بار اعضای تیم ووشو شهرستان خاش توانسته اند در مسابقات بین المللی جام صلح و دوستی به میزبانی کشور ایران،مسابقات نوجوانان جهان به میزبانی کشور روسیه،مسابقات سطح کشور و… با کسب مقام های اول تا سوم افتخار آفرینی کنند.

ضرورت ایجاد خانه ووشو در شهرستان خاش

رئیس هیئت ووشوی خاش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ۴ نفر از اعضای تیم ووشوی این شهرستان جهت شرکت در مسابقات انتخابی تیم استانی پنجم مهرماه سال جاری به مرکز استان اعزام خواهند شد.

تیمور کرد زابلی افزود: با در نظر داشتن افتخارات کسب شده توسط تیم وشووی خاش از اساسی‌ترین نیازهای این تیم ایجاد خانه ووشو در این شهرستان است و حال تمرینات این تیم در مکانی استیجاری انجام میشود و باید در این خصوص اداره کل ورزش و جوانان استان با همکاری فدراسیون ووشوی کشور چاره اندیشی کنند.

کرد زابلی با اشاره به عدم مشارکت و حمایت مالی از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های برخوردار بیان کرد: ضرورت دارد یکی از سازمان‌ها و ارگان‌های برخوردار شهرستان از قبیل شرکت سیمان خاش بحث حمایت مالی این قهرمانان را تقبل کند تا با مشارکت در این مسیر قدم‌های سازنده‌ای در راستای توسعه ورزش شهرستان برداشته شود‌.

وی یادآورشد: تاثیر حمایت‌ها امری انکار ناپذیر است و نمی‌توان و آن را نادیده گرفت و امیدواریم در سایه توجهات مسئولین و حامیان شاهد توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر تیم ووشوی شهرستان خاش در مسابقات مختلف باشیم.

با توجه به تجربه های گذشته تلاش و تقلای تیم ووشکاران خاشی در کسب مقام و افتخارات امری ثابت شده است که نبود امکانات و لوازم ضروری مسیر رسیدن به این عناوین را طویل تر میکند و انتظار میرود مسئولان ذیربط بر حل تمامی این مشکلات تاکید و استمرار داشته باشند