جاده های سیستان‌ و بلوچستان همه روزه جان می گیرند

عدم بهره مندی جاده های سیستان و بلوچستان از حداقل استانداردهای لازم و نبود بزرگراه و محور دوم در جاده‌های استان خصوصا در محور خاش-زاهدان به عنوان پر تردد ترین محور، سبب شده تا همه روزه شاهد سانحه های رانندگی دلخراش در این مسیر ها باشیم.

به گزارش آوای سرحد؛ در دی ماه سال ۹۸ بود که انتشار خبر جان دادن نماینده ایرانشهر نا ایمن بودن جاده های سیستان‌ و بلوچستان را برجسته ساخت، برجستگی‌ای که بیش از آمار همه روزه سوانح و تلفات جانی دیگر نمایان بود.

این داستان تلخ در حادثه نماینده ایرانشهر انتهای برجستگی موضوع نیست، اینبار سانحه ای مشابه که جان فرزند یکی از نمایندگان استان را گرفت، ناایمن بودن جاده های استان را بیش از پیش نمایان ساخت.

جاده هایی که همه روزه جان هموطنان سیستانی و بلوچستانی را میگیرد، آن را تبدیل به کابوسی تلخ برایشان ساخته که مانع التیام بخشی درد و رنج از دست دادن عزیزانشان می شود‌.
کابوس جاده های ناایمن که مانند ویروسی منحوس حتی با اطمینان از رعایت هر گونه احتیاط، ممکن است ناخواسته دیگری را با خود درگیر کند.

بر اساس آمار سوانح رانندگی در کشور، بیش از ۶۰ درصد حوادث برون شهری و در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است. حادثه شب گذشته در کیلومتر ۲۸ محور خاش به زاهدان رخ داد که طی آن فرزند نماینده خاش، بر اثر برخورد دو خودروی سواری جان خود را از دست داد تا سیر تراژدی پرتکرار جاده مرگ روند همیشگی خود را حفظ کند.

عدم بهره مندی جاده های سیستان‌ و بلوچستان از حداقل استانداردهای لازم و نبود بزرگراه و محور دوم در جاده‌های استان خصوصا در محور خاش-زاهدان به عنوان متصل کننده ۱۷ شهرستان به مرکز استان و به عنوان پر تردد ترین محور، سبب شده تا شاهد صحنه های غم انگیز قابل توجهی باشیم.

بی توجهی دولت های پیشین و عدم اختصاص بودجه کافی جهت احداث محور دوم خاش به زاهدان طی سال های گذشته نقش بسزایی در بالا بودن آمار سوانح رانندگی داشته و انتظار می‌رود در دولت جدید، با نگاه ویژه‌ای که قرار است به این استان شود، با تخصیص بودجه لازم در گام نخست محور های دوم تا ۳۰ کیلومتری ورودی هر شهر احداث و در گام های بعدی با تکمیل این محور ها کابوس تلخ سوانح رانندگی ریشه کن شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید

او خود نیز قربانی حوادث جاده ای سیستان و بلوچستان شد

جاده مرگ جان رئیس اداره تعاون روستایی تفتان را گرفت

جاده های مرگ در خاش همه روزه قربانی میگیرند/۶ کشته و مجروح در ۲۴ ساعت