علی ثمره حسینی، فرمانده سپاه شهرستان خاش

فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس بالغ بر ۳۰ برنامه در دست اقدام داریم که در سه بخش اقدامات قبل از هفته دفاع مقدس، اقدامات حین و اقدامات بعد از هفته دفاع مقدس دسته بندی شده اند.

به گزارش آوای سرحد، سرهنگ پاسدار علی ثمره حسینی در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد عنوان کرد: آنچه که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، سه عامل مهم و اساسی اسلام، رهبری امام (ره) و مردم بود.

وی ادامه داد: مهمترین اقدام دشمن علیه انقلاب تحمیل هشت سال جنگ با پشتیبانی ۳۶ کشور و دو ابرقدرت شرق و غرب بود که با حضور مردم در دفاع مقدس پیروزی به ارمغان آمد و یک وجب خاک هم از دست داده نشد.

حسینی ثمره تصریح کرد: ایران با حمله به پایگاه آمریکایی توانست برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم کاری انجام دهد که هیچ کشوری جرات آن را نداشت با خود اتکایی ما در حوزه دفاعی دشمن امروز در مقابل ما تسلیم است.

وی اذعان کرد: در عرصه اقتصادی دشمن ما را رها نکرد، چون در این عرصه به آن توانمندی که در عرصه دفاعی دست یافتیم هنوز نرسیده ایم، چنانچه در این عرصه نیز به توانمندی برسیم دشمن توان زیاده خواهی نخواهد داشت.

سرهنگ پاسدار ثمره حسینی ابراز امیدواری کرد: با استقرار کامل دولت انقلابی در کنار مجلس انقلابی و با ورود و حمایت مردم امید است با تلاش مضاعف بتوانیم همانند حوزه نظامی، در حوزه اقتصادی نیز توانند شویم و روز های بهتری را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ درصد واکسیناسیون توسط نیروهای مسلح خصوصا بسیج انجام میشود تصریح کرد: روزانه بالغ بر یک میلیون نفر واکسیناسیون می‌شوند.

فرمانده سپاه خاش با بیان اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس بالغ بر ۳۰ برنامه در دست اقدام داریم تصریح کرد: این برنامه ها در سه بخش اقدامات قبل از هفته دفاع مقدس، اقدامات حین و اقدامات بعد از هفته دفاع مقدس دسته بندی شده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات ویژه‌ای که در مناسبت ها انجام می‌شود، فضاسازی است افزود: فضاسازی هفته دفاع مقدس خود یک امر به معروف بوده که در آن رشادت ها و فداکاری هایی که توسط مردم این مرز و بوم انجام شده یادآوری می شود.

ثمره حسینی تصریح کرد: دیدار با ائمه جمعه تشیع و تسنن، جلسات شورای اداری، نشست های رسانه ای و خبری از جمله برنامه‌های قبل از هفته دفاع مقدس بوده است.

وی ادامه داد: برنامه ویژه ای که امسال وجود دارد بحث تجلیل از همه رزمندگان دفاع مقدس است و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران که بالغ بر ۵۰ نفر در سطح شهرستان خاش هستند در طی مراسمی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان و همچنین زنگ مقاومت و غبار روبی مزار شهدا و مراسم تجلیل و صعود به قله آتشفشانی تفتان از برنامه های روز اول هفته دفاع مقدس در خاش خواهد بود.

فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: احداث ۲۰ مدرسه در دست اقدام است که ۱۵ مدرسه در شهرستان های خاش و تفتان با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال انجام است و تلاش ما بر این است تا قبل از بازگشایی حضوری مدارس در ۲ ماه آینده کار ساخت این تعداد مدرسه به پایان برسد.

سرهنگ پاسدار حسینی ثمره در ادامه نشست خبری عنوان کرد: بحث یادواره های شهدا و رزمایش کمک مومنانه یکی از موضوعات اصلی است که از ابتدای این طرح تاکنون بالغ بر ۷ هزار بسته معیشتی با کمک قرارگاه قدس و خیرین توزیع شده و همچنین توزیع ۵۰۰ بسته با ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان از ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در خاش خواهد بود.

وی افزود: استقرار ایستگاه اهدای خون، برگزاری مسابقات فضای مجازی، مسابقات فرهنگی ورزشی، مدح های قرآنی، برنامه بررسی نقش زنان در دفاع مقدس، برگزاری شب شعر به صورت مجازی و یا حضوری، مسابقه نقاشی و کتابخوانی، میز خدمت برای برخی روستا ها که مشکلاتی دارند و برگزاری نشست های داخلی از جمله برنامه های مد نظر سپاه شهرستان خاش در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت نقش ویژه و برجسته رسانه ها در ایجاد فرهنگ واکسیناسیون عنوان کرد: همه باید تلاش و همکاری داشته باشیم تا روند واکسیناسیون با استقبال همه جمعیت شهرستان همراه باشد، سپاه نیز در قالب طرح شهید سلیمانی و همچنین ایجاد مرکز تجمیعی جهت بهبود روند تزریق واکسن و از طریق پایگاه های بسیج، بزرگان و معتمدان در تلاش است تا استقبال از واکسیناسیون پر رنگ تر شود.

انتهای پیام/