۴۰ هزار نفر از مردم نوار ساحلی چابهار فاقد شبکه آب هستند

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: جای تاسف است که ۴۰ هزار نفر از مردم روستاهای نوارساحلی چابهار فاقد شبکه آب هستند.

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

عبدالغفور ایران نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بی آبی یکی از مهمترین مشکلات حوزه انتخابیه چابهار است و واقعا جای تاسف است که ساحل‌نشینان چابهاری وکنارکی، در چند متری آب‌های دریای عمان بیش از ۴۰ سال است که تشنه هستند و فکری برای حل مشکلات آن ها نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه وزارت نیرو به سرمایه گذاران بخش خصوصی احداث آب‌شیرین کن تضمین خرید آب نمی دهد و استقبال و حمایت چندانی از ده‌ها سرمایه‌گذار متقاضی احداث آب شیرین کن در حوزه آب نمی‌شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درخواست دارم هر چه سریعتر اقدامات لازم برای احداث آب شیرین کن و شیرین سازی حدود ۲ میلیون مترمکعب آب دریا در چند منطقه ساحلی نظیر «زرآباد»، «تنگ»، «کنارک»، «رمین»، «پسابندر» و «گواتر» انجام شود تا بتوان علاوه بر تامین آب مورد نیاز مردم ساکن در مراکز شهری و روستاهای سطح شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند آب لازم برای زیرکشت بردن ۶۰ هزار هکتار زمین حاصلخیز کشاورزی و راه اندازی صدها طرح صنعتی را نیز تامین کرد.

ایران نژاد خطاب به وزارت نیرو گفت: آیا در شان مردم چندین روستای بخش دشتیاری وپلان است که آب آشامیدنی آن ها در «هوتگ‌ها» و گودال های سر باز باشد و حتی از آبرسانی سیار با تانکر (سهمیه هر نفر در روز ۱۵ لیتر) هم محروم باشند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نوار ساحلی از شهر چابهار تا بریس و پسابندر با وجود جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفری حتی یک متر شبکه آبرسانی اجرا نشده است و هنوز برخی‌ها با تانکر و برخی دیگر با هزینه شخصی هر تانکر آب را با قیمت بیش از ۶۰ تا ۱۳۰ هزار تومان خریداری و استفاده می کنند