۲۰۰ هزار سیستانی و بلوچستانی در سامانه ثنا نام نویسی کردند

زاهدان – ایرنا – معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر در این استان در سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی (ثنا) نام نویسی کردند.

به گزارش ایرنا محمد قاسم مهدوی پور روز شنبه در مراسم راه اندازی نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار داشت: ۷۵ درصد ابلاغیه های سیستان و بلوچستان به طور الکترونیکی صادر می شود.
وی ادامه داد: آمار ابلاغ الکترونیک در شهرستان زابل تنها ۶۵ درصد بوده که امید است با فعالیت این دفتر و ارائه خدمات جدید این آمار روز به روز افزایش یابد.
مهدوی پور برقراری عدالت اجتماعی و احقاق حقوق عامه را از اولویت های دستگاه قضایی برشمرد و گفت: با توجه به گسترش فناوری های نوین در سالهای اخیر قوه قضاییه با استفاده از این فناوری ها خدمات جدیدی به مردم ارائه می کند.
معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ثبت تمام دعاوی حقوقی در محاکم و شوراهای حل اختلاف، درخواست تجدید نظر خواهی، واخواهی، نام نویسی در ثنا و اطلاع رسانی پرونده در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود.
وی ادامه داد: همچنین بزودی ارائه سایر خدمات از جمله ثبت شکوائیه، ثبت دادخواستهای دیوان عدالت اداری، دریافت سجل کیفری و ثبت لوایح نیز در این دفاتر ارائه خواهد شد.
سرپرست مدیریت نرم افزار دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این استان پس از تهران دومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی کشور را در سال ۹۳ در زاهدان ایجاد کرد گفت: اگر چه این استان در زمینه دفتر خدمات الکترونیک قضایی پیشتاز بوده اما در چند سال اخیر به دلیل تغییر مدیریتی و زمان بر شدن برخی استعلامات موجب شد تا سایر استان ها در این زمینه جلوتر باشند.
احسان محمدی صادق افزود: با هدف برون سپاری بخشی از امور حاکمیتی قوه قضاییه به بخش خصوصی و تسهیل ارائه خدمات قضایی به مردم به تدریج این دفاتر در دیگر شهرستان های سیستان و بلوچستان راه اندازی خواهد شد.