نماینده مردم خاش، تفتان و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۲ سهمیه ویژه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به حوزه انتخابیه خاش خبر داد.

اسماعیل حسین زهی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سرحد اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته سهمیه ی پزشکی با تفکیک از منطقه ۲ به صورت اختصاصی به حوزه انتخابیه شهرستان های خاش، میرجاوه، تفتان و بخش های کورین و نصرت آباد اختصاص یافت.

وی افزود: بر این اساس و به استناد آخرین اصلاحیه ی دفترچه ی انتخاب رشته کنکور رشته پزشکی با کد ۳۶۲۹۰ به صورت اختصاصی از داوطلبان بومی شهرستان های خاش، میرجاوه،تفتان و بخش های کورین و نصرت آباد پذیرش خواهند داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان خاطر نشان کرد: در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد چشمگیر سهمیه های شهرستان های خاش، میرجاوه، تفتان و بخش های کورین و نصرت آباد بوده ایم به گونه ای که سهمیه پزشکی از ۵ نفر به ۱۳ نفر، سهمیه دندان پزشکی از صفر به ۶ نفر و سهمیه داروسازی از صفر به ۳ نفر افزایش یافته است.

حسین زهی اذعان داشت: در مجموع برای حوزه انتخابیه خاش در انتخاب رشته کنکور ۲۲ سهمیه ویژه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اخذ شده است.

نماینده‌ مردم خاش، تفتان و میرجاوه در مجلس یازدهم افزود: علاوه بر کد رشته-محل های اختصاصی فوق برای نخستین بار مجتمع آموزش عالی خاش ۲۰ نفر در رشته ی پرستاری پذیرش خواهد داشت که ۱۰ نفر اختصاصی از بین داوطلبان شهرستان‌ های خاش، میرجاوه، تفتان و بخش های کورین و نصرت آباد پذیرش خواهند شد.

انتهای پیام/