نجات جان کوهنورد در تفتان ؛ تفتان ؛ هلال احمر
تصویر از آرشیو

رییس جمعیت هلال احمر خاش سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش بی‌وقفه ۲ تیم امداد و نجات کوهستان تفتان و یک تیم پشتیبانی جمعیت هلال احمر خاش در عملیات ۱۱ ساعته یک پزشک گرفتار در ارتفاعات گوهرکوه شهرستان تفتان نجات یافت.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایرنا، جلال هاشمزهی اظهار کرد: در این عملیات جستجو و امداد و نجات ۲تیم چهار نفره امدادی و چهار نجاتگر به همراه ۲ خودروی کوهستان شرکت داشتند.

وی بیان کرد: عملیات امداد و نجات از حوالی ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه شب گذشته آغاز و تا ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح امروز ادامه داشت.

رییس جمعیت هلال احمر خاش ادامه داد: یک تیم امدادی از همکاران ما نیز حوالی ساعت هشت صبح روز ۱۳  آبانماه به دنبال تماس تلفنی با پایگاه امداد و نجات کوهستان خاش برای نجات جان چهار نفر از مهندسان شرکت معدن در ارتفاعات ایرندگان منطقه چشمه کندو اطراف معدن منگنز به منطقه اعزام و عملیات جستجو و امداد و نجات ۱۱ ساعته ای را داشتند که با همکاری مردم بومی منطقه این افراد نجات یافتند.

وی اظهار داشت: ارتفاعات تفتان و بیرک، مورپیش و پنج انگشت و گوهرکوه و سیاه بندان در ۲ شهرستان خاش و تفتان همواره پذیرای خیل عظیم گردشگران و کوهنوردان بوده و متاسفانه خیلی از افراد به دلیل عدم آشنایی با منطقه و نقاط کوهستانی در ارتفاعات و دیواره های صخره‌ای گرفتار می شوند.

 هاشمزهی گفت: توصیه ما به همه افرادی که به منطقه سفر می کنند هنگام ورود به مناطق کوهستانی تمامی نکات ایمنی را رعایت و با در نظر گفتن علائم موجود در مسیر، خط سیر صحیح را دنبال کرده و از مسیر اصلی خارج نشوند.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : ایرنا