مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال استفاده از قیر رایگان برای آسفالت ۴۰ روستا پیش بینی شده و تاکنون برای ۲۳ روستا قیر مورد نیاز تامین شده است.

به گزارش آوای سرحد  به نقل از روابط عمومی  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، بیک مداح اظهار کرد: امسال  استفاده از قیر رایگان  برای آسفالت ۴۰ روستا پیش بینی شده  است و تاکنون برای ۲۳  روستا قیر مورد نیاز تامین شده و آسفالت در حال اجراست.

وی افزود: با تامین قیر رایگان برای اجرای آسفالت در این تعداد روستا، همچنان  نیاز است تا دهیاری ها و بخش داران بتوانند هزینه زیرسازی و پخش آسفالت را فراهم کنند و بنیاد مسکن استان آمادگی کامل دارد تا در صورت مشارکت فرمانداری ها و دهیاری ها در تامین هزینه های پخش آسفالت، نسبت به فراهم آوردن  قیر رایگان پروژه ها اقدام کند.

مدیرکل  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون تعداد ۶۶۵ پروژه طرح هادی در روستاهای سطح استان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شده  است و اختصاص قیر رایگان به بخش های عمرانی استان ، می تواند شتاب بخش بهسازی و آبادانی در روستاهای استان باشد.

 بیک مداح ادامه داد: بند ز تبصره یک  قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص تامین قیر مصرفی در پروژه های آسفالت روستایی تصریح  کرده است و تداوم این موضوع می تواند در ۳ هزار و ۴۴۱  روستای بالای ۲۰ خانوار استان ارتقا دهنده شاخص های کالبدی و در نتیجه بهبود بخش سطح زندگی و موجب دلگرمی روستاییان در ادامه سکونت در روستاها باشد .

وی گفت: بیش از ۵۰ درصد سیستان و بلوچستان ساکن روستا هستند و اختصاص قیر رایگان به استان اهمیت حمایت از طرح های عمرانی روستاها را دوچندان ساخته است.

انتهای پیام/