رییس سازمان سینمایی کشور بابیان اینکه بودجه تخصیص یافته سال گذشته این بخش ۱۰۰ میلیون تومان بوده است گفت: این اعتبار در سال جاری به ۳۰۰ میلیون تومان از جانب سازمان سینمایی و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از جانب استانداری سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.

به گزارش آوای سرحد به نقل ایرنا، محمد خزاعی شامگاه چهارشنبه در  نشست صمیمی با هنرمندان و فعالان سینمایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سازمان سینمایی کشور با شعار عدالت‌محوری، قانون‌گرایی و استانداردسازی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه همه سینماهای ایران، تهران نیست ادامه داد: یکی از سیاست‌های اعلام شده دولت، توجه جدی به شهرستان‌ها در حوزه فرهنگ و هنر است.

رییس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: انجمن های سینمایی باید دست به تولید فیلم های سینمایی با کیفیت بزنند و به دنبال کشف استعداد در شهرستان ها باشند.

وی به برگزاری جشنواره های منطقه ای اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت برگزاری این جشنواره ها در سیستان و بلوچستان سازمان سینمایی کشور کمک کننده و همراه این اتفاق خواهد بود.

خزاعی آموزش، زیر ساخت و تولید را سه دغدغه سینمای استان دانست و افزود: مصوبات خوبی طی جلسات متعدد با حوزه استانداری سیستان و بلوچستان مطرح شد که در صورت تایید، شاهد تحول مناسبی در حوزه سینمایی این استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیشترین نگرانی حوزه فرهنگ و هنر، هویت استان و نمایش چهره واقعی این منطقه، است گفت: همه ما در این بخش متعهد هستیم و حتی با تهیه ویدیویی ساده باید چهره واقعی سیستان و بلوچستان را نمایش دهیم.

رییس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: ما در قبال فیلمی که تولید می‌کنیم نسبت به جامعه و مردم مسولیت داریم و باید به دنبال اثری تاثیر گذار بود.

همچنین در پایان این مراسم ضمن تقدیر از هنرمندان و فعالان حوزه سینمای سیستان و بلوچستان، از پوستر اولین جشنواره ملی فیلم، فیلمنامه و عکس توناک که از امسال در این استان برگزار می شود رونمایی شد.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی کشور صبح امروز/چهارشنبه/ در سفر به زاهدان پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از حاشیه شهر زاهدان و کتابخانه استاد کامبوزیا بازدید به عمل آورد و از نزدیک مشکلات حاشیه شهر را مورد بررسی قرار داد.

در این سفر یک روزه، اصغر فارسی معاون توسعه و منابع انسانی سازمان سینمایی، یزدان عشیری مشاور رییس سازمان و مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی، هاشم میرزا خانی مدیر عامل  موسسه سینما شهر، مهدی آذر پندار مدیر عامل انجمن سینمای جوان، محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و محمد سوقندی مدیر کل حقوقی عملکرد و استان‌های سازمان سینمایی رییس سازمان سینمایی کشور را همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام/