مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای اتمام پروژه محور خاش-روتک، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری آوای سرحد عطاء الله اکبری ظهر امروز در بازدید از روند احداث محور روتک خاش اظهار داشت: احداث این محور برای شهرستان خاش و مرکز استان بسیار با اهمیت بوده و طول این محور ۱۲۰کیلومتر است که تاکنون ۱۱کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۱۴کیلومتر دیگر آن نیز در مسیر ساخت و پیمان قرار دارد.

وی افزود: محور روتک که از خاش تا مرز پاکستان امتداد دارد یکی از سخت ترین محورهای در حال ساخت سیستان و بلوچستان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد: عزم اداره کل راه و شهرسازی استان بر این است که پروژه مذکور در صورت تامین منابع مالی در موقع مناسب به بهره‌برداری برسد.

اکبری با بیان اینکه با اتمام این پروژه مهم راه سازی کشاورزان منطقه نیازمند عزیمت ۳۵۰ کیلومتری به مرز پاکستان و صادرات محصولات نیستند گفت: با بهره برداری این پروژه مسیر ۳۵۰ کیلومتری سراوان_ جالق_ روتک حذف به ۱۲۰ کیلومتر کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه ساخت مسیرهای ارتباطی یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی مناطق مختلف است که تحقق آن به بهبود مناسبات اقتصادی و تجاری منجر می‌شود، گفت: حرکت هم افزا و تلاش همکاران ما در این اداره کل به منظور تردد روان و ایمن کاربران جاده ای تسریع در توسعه زیرساخت های حوزه راههاست.

اکبری تأکید کرد: برای اتمام این پروژه به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است.

انتهای پیام/