سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه دستگاه فوق پیشرفته اصلاح دید در بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان نصب شد گفت: برای خرید این دستگاه بیش‌از ۲۴ میلیارد ریال از اعتبارات این دانشگاه و بیمارستان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای سرحد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، حبیب غزنوی اظهارداشت: دستگاه مزبور، با پیگیری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و مساعدت هیات امنای ارزی وزارت بهداشت، با ارز دولتی خریداری شده و به همین دلیل ارزش ریالی واقعی این دستگاه هشت برابر میزان هزینه خرید آن می باشد.

وی دقت و سرعت بالا، قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید، انطباق بیشتر با تکنیک‌های روز درمان عیوب انکساری در دنیا و همچنین افزایش ایمنی بیماران را از خصوصیات منحصر بفرد دستگاه جدید عنوان کرد و افزود: دستگاه جدید بر خلاف دستگاه قدیمی محدودیتی برای استفاده افراد با وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم ندارد و امیدواریم با بهره‌گیری از این دستگاه فوق پیشرفته تعداد دیگری از هموطنان عزیزمان از استفاده از عینک بی‌نیاز شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تشکر از اعضای هیات علمی، دستیاران تخصصی و کارکنان بیمارستان فوق تخصصی الزهراء(س)، این مرکز درمانی را نگین پر افتخار نظام سلامت در شرق کشور برشمرد و گفت: با همت پزشکان متخصص و فوق تخصص گروه چشم پزشکی، تاکنون جمع کثیری از بیماران استان سیستان و بلوچستان و حتی سایر نقاط کشور با پرداخت تعرفه های مصوب از خدمات این مرکز استفاده کرده‌اند.
وی بیان کرد: واحد پذیرش بیماران خارجی این بیمارستان برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای ارتقاء کیفی هتلینگ و همچنین بازآفرینی شرایط پذیرش این بیماران در دستور کار خود قرار داده است.
دکتر علیرضا مالکی نیز در همین ارتباط گفت: با توجه به اینکه بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان، دارای تجهیزات پزشکی پیشرفته و همچنین متخصصین و فوق تخصص های نامدار در کشور است با اتکاء به داشته های خود می تواند روند پذیرش بیماران غیر ایرانی را به شیوه مطلوبی مدیریت کند تا  به جایگاه واقعی خود در صنعت گردشگری سلامت کشور دست پیدا کند.

وی  افزود: روند بهره‌برداری از دستگاه اصلاح دید جدید بیمارستان الزهراء(س) با انجام نخستین عمل جراحی توسط استاد پیشکسوت چشم پزشکی کشور، پروفسور حسینعلی شهریاری آغاز شده و قرار است تا به زودی مراسم افتتاح رسمی این دستگاه نیز برگزار شود.

بیمارستان الزهراء(س) به عنوان مرکز تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی و گوش و حلق و بینی در کشور از سال ۱۳۶۵ تاسیس شده و  هم‌اینک به عنوان یکی از سه قطب چشم پزشکی کشور در حال ارائه خدمات به بیماران و مراجعان است.

برخورداری از ۷۸  تخت بستری فعال، ۲ اتاق عمل مجزا با ۱۱ اتاق فعال و استاندارد،  مرکز فوق تخصصی کاشت حلزون شنوایی  و همچنین برخورداری از دستگاه‌های پیشرفته تشخیصی همانند  OCT قدامی، OCT خلفی مربوط به عکس‌برداری از شبکیه، IOL مستر مربوط به تعیین شماره لنز داخل چشمی در عمل آب مروارید، دستگاه‌های پنتاکم و ORB SCAN مربوط به اسکن قرنیه، یاگ لیزر و سایر دستگاه‌های تشخیصی و درمانی پیشرفته،  در این مجموعه درمانی باعث شده است تا تمامی خدمات مورد نیاز بیماران چشم پزشکی  بدون نیاز به ارجاع به مراکز دیگر در همین مرکز انجام شود که این موضوع از خصوصیات منحصر به بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان است.