توزیع اعتبارات سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: توزیع اعتبارات استان در سال ۱۴۰۱ بر اساس توجه به رشد هشت درصدی اقتصادی و سند آمایش بوده است.

به گزارش آوای سرحد به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان مهرداد عرب اول در کمیته برنامه ریزی مشترک شهرستان های زاهدان، خاش، میرجاوه و تفتان بیان کرد: توزیع بخشی از اعتبارات ۱۴۰۱ در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان با ریاست استاندار و حضور اعضای شورا و نمایندگان صورت گرفت و طی هفته ای که گذشت پروژه‌های مهم شهرستان‌ها احصا شد و در کمیته برنامه ریزی مصوب می‌شود.

وی افزود: امسال توزیع سه هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار بین ۲۶ شهرستان و ۱۳۰ دستگاه اجرایی انجام شد، بنابراین تمام تلاش بر این است که این مهم به بهترین شکل صورت گیرد که البته با محدودیت هایی نیز رو به رو هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: طبق دستور رئیس جمهور و الزام دولت باید در توزیع اعتبارات به ایجاد زمینه رشد هشت درصدی اقتصادی توجه ویژه شود که این مهم مورد عنایت قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین بر اساس سند آمایش چهار فصل آب، راه، انرژی و عمران شهری و روستایی در اولویت استان است و در توزیع اعتبارات با توجه ویژه به این فصول پیش خواهیم رفت‌.

عرب اول با بیان اینکه امسال ظرفیت خوبی در قانون ایجاد شد، اظهارداشت: بر این اساس ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه محرومیت زدایی اختصاص یافته که با توجه به شاخص‌های سیستان و بلوچستان می‌توانیم سهم قابل توجهی از این بخش برای استان بگیریم.

وی با اشاره به اهمیت استقرار ادارات در شهرستان‌های تازه تاسیس ادامه داد: پروژه و پارک‌های اداری و تامین و تجهیز دستگاه های اجرایی در تقسیم بودجه امسال مورد توجه ویژه قرار گرفته است و توزیع اعتبارات و ابلاغ تخصیص با حساسیت ویژه پیگیری می شود.

انتقال آب از کارواندر به خاش؛ آرزوی دیرینه ای که در دولت سیزدهم اجرایی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: انتقال آب از کارواندر به خاش از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان است که عملیات اجرایی آن به همت دولت سیزدهم آغاز شد.

منصور بیجار در این نشست بیان کرد: با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم و حضور نمایندگان با تجربه و همراهی آن ها با مقام ها و مسئولان دستگاه های اجرایی، اتفاق های خوبی در استان رخ داده است.

وی افزود: علیرغم شرایط جنگ اقتصادی و کمبود تخصیص ها اما با همت و همدلی مردم، مسئولان و نمایندگان در حوزه بزرگراه ها، آب و دیگر بخش های عمرانی شاهد اجرای پروژه های بزرگی در مسیر توسعه هستیم.

وی عنوان کرد: تا قبل از روی کار آمدن دولت، کمتر از ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان داشتیم که با پیگیری های انجام شده ۲۳۰ کیلومتر به این میزان اضافه شد و طبق قول مسئولان امر، امسال نیز ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه جدید در استان احداث می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: تحقق انتقال آب از دریای عمان، عملیاتی شدن بزرگترین طرح آبرسانی روستایی، پروژه انتقال آب از تهلاب به زاهدان و انتقال آب از کارواندر به خاش از جمله اتفاق های بزرگی است که به همت دولت و همدلی نمایندگان مردم در مجلس شاهد آن هستیم و بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی نیز در این استان در دست اجراست.

وی با بیان این که در هر ۲۶ شهرستان استان کارگاه سازندگی فعال است، افزود: این اتفاق های خوب به واسطه همدلی بسیار خوب و پیگیری های مسئولان و نمایندگان محقق شده است‌.

وی تمرکزگرایی و بخشی نگری را دلیل عقب ماندگی استان ذکرکرد و گفت: در شرایط خیلی حساسی هستیم، بدخواهان نظام در تلاشند تا تمام مباحث و اتفاق های کشور را بر عکس و به نفع اهداف خود جلوه دهند که با همدلی مردم و مسئولان، دشمنان نظام همچون همیشه به اهداف خود دست نخواهند یافت.

وی افزود: به دلیل برنامه ریزی نادرست، در چهار دهه قبلی آنچه که باید توسط دولت و مسئولان جهت توسعه این استان در مسیر سرمایه گذاری انجام می شد، صورت نگرفت.

تبدیل خاش به کارگاه سازندگی به برکت نظام و نگاه ویژه دولت

فرماندار خاش نیز گفت: با عنایت به نگاه ویژه نظام و دولت، خاش به کارگاه سازندگی تبدیل شده و پروژه های بزرگی در این شهرستان در دست اجراست.

صاحب گل صالحی در ادامه کمیته برنامه ریزی مشترک شهرستان های زاهدان، خاش، میرجاوه و تفتان بیان کرد: کمیته برنامه ریزی تعیین کننده خط مشی و سند توسعه و نقشه راه هر شهرستان است.وی افزود: با توجه به عنایت دولت و سیاست شورای برنامه ریزی، انتظار می رود که پروژه های پر اهمیت که بر اساس نیاز و درخواست مردم احصا شده، در اولویت توزیع اعتبارات استانی قرار گیرد.فرماندار خاش اضافه کرد: همچنین می طلبد که برای برخی پروژه های شاخص و مهم از سهم اعتبارات ملی برخوردار شویم.

وی خواستار راه اندازی کارگروه تخصصی عمران و پیشرفت پروژه ها شد و گفت: با توجه به حمایت و همدلی استاندار، نمایندگان مردم در مجلس و سایر مسئولان استانی، شهرستان خاش به کارگاه سازندگی تبدیل شده و ابر پروژه هایی در بخش راه آهن، آب، گاز و … در این شهرستان در دست اجراست که جای تقدیر دارد.

صالحی ادامه داد: خط انتقال گاز به خاش تکمیل شده و به زودی مشعل گاز در یکی از میادین این شهر روشن می شود و عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن خاش نیز تا ۱۵ تیر ماه به اتمام خواهد رسید.

وی تاکید کرد: بدون تردید با توجه به همدلی به وجود آمده در بین نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان امر در دولت سیزدهم با وجود مشکلات موجود در تخصیص اعتبارات شاهد رشد زیرساختی و تحول در مسیر توسعه خواهیم بود.