کمک به زلزله‌زدگان افغانستان

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از ارسال محموله امدادی بشردوستانه هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به مقصد افغانستان برای کمک به زلزله‌زدگان این کشور از طریق مرز زمینی میلک سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش آوای سرحد علیرضا میربهاءالدین در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: با توجه به خسارات سنگین به جامانده از زلزله افغانستان در شهر خوست این کشور، محموله کمک های بشر دوستانه جمعیت هلال احمر  از طریق پایانه مرزی میلک به این کشور ارسال شد. 

وی ادامه داد: محموله امدادی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شامل ۶۰۰ دستگاه چادر امدادی و یک ‌هزار و ۲۰۰ تخته موکت و یک‌هزار بسته غذایی  به وزن  ۳۹ تن و ۲۰۰ کیلوگرم و به ارزش ۳۶ میلیارد ریال به همراه چهار تن و ۷۲۵ کیلوگرم خرمای اهدایی خیران بوسیله سه دستگاه تریلی به مقصد مناطق زلزله زده افغانستان از پایانه مرزی میلک ارسال شد.  
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  گفت: با وقوع زلزله در افغانستان،  این استان نیز در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفت  و چند شهر مرزی از جمله هیرمند، زهک ، زابل ، هامون و نیمروز  به صورت ویژه آماده امدادرسانی در صورت وقوع حوادث احتمالی شدند.

مطابق اعلام مرکز زلزله نگاری آمریکا، زلزله‌ای با قدرت ۶.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد چهارشنبه جنوب شرق افغانستان و بخش‌هایی از پاکستان را به لرزه درآورد.

به گفته این مرکز، این زلزله در ۴۴ کیلومتری شهر خوست و در عمق ۵۱ کیلومتری زمین رخ داده است. 

انتهای پیام/