جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خاش در ایرندگان برگزار شد

به دنبال بارش های سنگین مونسون در ارتفاعات بخش ایرندگان و وارد آمدن خسارات جدی به زیرساخت‌های ارتباطی، خدماتی و کشاورزی ، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خاش با حضور فرماندار و اعضای ستاد در بخش ایرندگان تشکیل شد.

به گزارش آوای سرحد، در دومین هفته و روزهای پایانی فعالیت سامانه بارشی مونسون در سیستان و بلوچستان، روز گذشته (یکشنبه)، این سامانه بارشی با فعالیت قابل توجه خود در ارتفاعات بیرک حوضه بخش ایرندگان سبب جاری شدن سیل کم سابقه ای در رودخانه های فصلی گشته و سبب وارد آمدن خسارات قابل توجهی به زیرساخت‌های ارتباطی، خدماتی و همچنین کشاورزی در این منطقه شده است.

به گفته منابع محلی در ایرندگان این حجم از بارندگی و سیل در چهار دهه اخیر سابقه نداشته است‌.

به دنبال این بارش ها و خسارت های وارده، ستاد مدیریت بحران شهرستان خاش با حضور در منطقه ایرندگان، خسارات وارده را مورد ارزیابی و بازدید قرار داد.

به گزارش خبرنگار آوای سرحد، صاحب گل صالحی فرماندار خاش در این جلسه عنوان کرد: حضور به موقع اعضای ستاد مدیریت بحران در مناطق آسیب دیده و داشتن اراده لازم در میان اعضا، سبب دلگرمی مردم و کسب رضایت مردم از خدمات دولت و نظام خواهد شد.

صالحی ادامه داد: اگرچه بیشترین آسیب ها در بخش کشاورزی، تاسیسات و راه ها را در ایرندگان داشته ایم، اما خوشبختانه به سبب تمهیدات لازم از سوی بخشداری و دهیاری‌ها، هیچگونه تلفات جانی و صدماتی به مردم وارد نشد.

وی گفت: اولین اولویت در خدمات رسانی بحث بازگشایی راه ها و مسیر های مسدود شده به منظور برقراری ارتباط با مرکز بخش است و ماشین آلات لازم بدین منظور در بخش حضور یافته و سوخت مورد نیاز آن نیز تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث برق نیز، نقاط حادثه دیده در حال ترمیم بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن برق مناطق قطع شده وصل خواهد شد.

فرماندار خاش ادامه داد: در بحث برآورد خسارات وارد شده در حوزه کشاورزی، تمامی گزارشات به مرکز استان منعکس خواهد شد.

انتهای پیام/۳۲۱۴