خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان به مناسبت روز خبرنگار بیانه ای صادر کرد.

به گزارش آوای سرحد متن بیانیه خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۷ مرداد و روز خبرنگار امسال مصادف شد با ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام و سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و واقعه عاشورا؛ که به واقع می‌توان گفت قیام عاشورا جاویدترین محتوای رسانه‌ای تاریخ است؛ واقعه‌ای که تمامی ارزش‌های خبری را به یک‌باره در خود جای داده است.
در اوج شهرت مظلومیت فرزند رسول الله صلوات الله علیه را روایت می‌کند، از رشادت‌های ۷۲ تنی می‌گوید که شگفتی آفریدند تا مورخان بنویسند به بزرگی این ظلم در تاریخ، به بشریت روا نشد. دربرگیری این حادثه جغرافیا، دین و مذهب و رنگ نمی‌شناسد؛ چرا که این واقعه عظیم هر وجدان بیداری را به اندیشه فرو می‌برد؛ انگار در مجاورت هر انسان آزاده و نزدیکترین زمان و به تازگی به وقوع پیوسته است. آنجا که برخورد حق و باطل روایت می‌شود؛ کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا تجلی می‌یابد.
در عاشورا تلاش شد قلب واقعیت هدف قرار گیرد و حقایق وارونه جلوه داده شود؛ آنجا که پمپاژ خبری علیه خاندان اهل بیت علیهم السلام به اوج خود رسیده بود تا انحراف افکار صورت پذیرد. خواص بی‌بصیرت و آنان که می‌توانستند رسانه باشند سکوت کردند و این سکوت به وقوع این حادثه کمک کرد.
حالا مصادف شدن این دو روز با یکدیگر برای اصحاب رسانه پیامی واضح دارد؛ که در دنیای امروز نه فریب‌کاری تمام شده و نه ریا؛ انحراف هم به اوج خود رسیده و تحریف نیز بی‌داد می کند که سکوت مقابل جهل و توهم و بی‌بصیرتی می تواند مرز میان حق و باطل را جابه‌جا کند و رسالت روشنگری و تبیین انقلاب و دستاوردهای آن امروز بر دوش اصحاب رسانه است.
لذا ضمن عرض خداقوت به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار به اصحاب قلم و رسانه سیستان و بلوچستان، از خداوند متعال خواستاریم به حرمت و برکت این ایام گامهایتان در مسیر روشنگری، جهاد تبیین و مطالبه‌گری در دایره اخلاق و صداقت استوار و قلمهایتان پرجوهر باشد.

هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان سیستان و بلوچستان

انتهای پیام/