استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۰ میلیون متر مکعب از حق آبه هیرمند وارد سیستان شده و امیدواریم طرف افغانستانی به تعهدات خود پایبند باشد

به گزارش آوای سرحد به نقل از خبرگزاری فارس از زاهدان، حسین مدرس خیابانی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر آخرین اقدامات دولت برای رفع مشکلات آب در سیستان و بلوچستان چیست؟ گفت: بالغ بر ۱۰۰ حلقه چاه در سراسر استان حفر، لایروبی و تجهیز شده که ۱۰ حلقه چاه در حرمک است و از محل این ۱۰۰ چاه هزار لیتر افزایش آب بر ثانیه خواهد بود.

وی افزود: شیرین سازی ۱۵ هزار مترمکعب آب شیرین کن در زاهدان، ۸۱ روستا در اجرای طرح جهاد آبرسانی و سد شهری کور با مخزن ۱۰۰ میلیون مترمکعب در هفته دولت افتتاح  می شود.

وی انتقال ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب از چاه نیمه شماره چهار به سه و ۲ به یک و حفر چهار حلقه چاه ژرف با خط انتقال ۶/۶ کیلومتری یک حلقه از این چاهها از دیگر طرح های اجرا شده دولت است.

رییس شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان به استان و نصب آب شیرین کن ۲۵ هزار مترمکعبی در سواحل از جمله برنامه های هفته دولت است. 

مدرس خیابانی اجرای ۸۵۰ کیلومتر خط انتقال آب شهری و روستایی را از دیگر اقدامات یکساله دولت سیزدهم در استان عنوان کرد و افزود: تامین آب پایدار استان از چند مسیر شامل دریای عمان، حفر چاه، دریافت حق آبه هیرمند و توزیع آب با تانکرهای سیار در حال انجام و پیگیری است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۰ میلیون متر مکعب از حق آبه هیرمند وارد سیستان شده و امیدواریم طرف افغانستانی به تعهدات خود پایبند باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین یکهزار طرح با هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات ساخت ۲۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد تومان نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/