اعضای هیئت دولت در آستان هفته دولت به آرمان‌های امام (ره) تجدید میثاق کردند.

به گزارش آوای سرحد به نقل از خبرگزاری فارس ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز در آستانه آغاز هفته دولت به منظور تجدید بیعت با آرمان‌های امام به همراه اعضای دولت با حضور در حرم مطهر امام راحل حاضر شده است، اظهار کرد: آمدن اعضای دولت در روز اول هفته دولت به حرم امام این پیام را دارد که دولت میثاق با امام را میثاق با همه خوبی‌ها و ارزش‌ها می‌داند، چون امام دل در گرو خدا داشت و با تمام وجود در خدمت مردم بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در سرتاسر جهان خدمت به مردم یک ارزش است، ادامه داد: برخی با نیات منفعت‌گرایانه و مادی‌گرایانه دارند به مردم خدمت می‌کنند و فقط به دنبال نفع شخصی خود هستند، برخی هم خدمت را فقط از سر نوع دوستی، و دلسوزی انجام می‌دهند که ریشه  انسان محوری دارد.

وی افزود: اما آن خدمتی که امام به ما آموختند، خدمت به مردم برای خدا است، پس در تمام اقداماتی که انجام می‌شود نباید به احدی منت داشت، فقط باید برای خدا خدمت کرد تا ارزش پیدا کند.

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه دولت سرلوحه کار خودش را توجه به مردم و باور به مردم و مردمی اداره کردن کشور می‌داند، افزود: امروز آماده‌ایم با امام میثاق ببنیدم که خدمتمان به مردم فقط برای خدا باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نگاه امام به مردم نگاه تشریفاتی نبود، تصریح کرد: دولت معتقد است که هر جا به مردم و جوانان اعتماد کند آنجا میدان موفقیت است، این نگاه سیره امام خمینی است. اعتماد ایشان موجب پیروزی انقلاب و تثبیت آن شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سیره دیگر امام راحل را عدالت عنوان کرد و ادامه داد: امام خمینی معتقد بودند انسان معاصر حتی در عصر غیبت باید به دین باور داشته باشد و به آن عمل کرد؛ باور امام این بود که دین نسخه‌ای نجات بخش و برای انسان است و انسان را به سعادت می‌رساند.

آیت الله رئیسی افزود:‌ ائمه اطهار نیز در این مسیر الگوی ما هستند؛ برخی معتقدند این انوار مطهر دست نایافتنی هستند اما ایشان خود را به عنوان الگو معرفی می‌کنند.

رئیس جمهور تأکید کرد: هر کسی راه ائمه اطهار را طی کند شبیه آنها خواهد شد، مانند شهید حاج قاسم سلیمانی که به تعبیر رهبر انقلاب زندگی او تبدیل به یک مکتب شده است.

وی با تأکید بر اینکه مسئله مهم در این مسیر عدالت است، گفت: امام نیز همواره ارکان نظام را به رعایت عدالت می‌کردند. برای انتخاب مسئولان بر این مسئله تأکید داشتند که یکی از خصلت‌های مهمی که باید آن را دارا باشد عدالت است.

رئیسی با اشاره به اینکه انسان‌های عادل می‌توانند عدالت را اجرا کنند، تصریح کرد: رهبر انقلاب بهترین مفسر و مبین خط امام خمینی هستند، بنابراین باید با تأسی از ایشان عدالت را در جامعه پیاده و بسط دهیم.

رئیس جمهور خطاب به اعضای هیئت دولت گفت: باید تلاش کنیم تا عدالت سر لوحه کار همه دولت‌مردان قرار بگیرد؛ تردید نداریم اگر در این مسیر قدم برداریم امام و شهدا به کمک ما خواهند آمد و سرمایه بزرگی مانند اعتماد مردم را نصیب ما خواهند کرد.

وی افزود: این اعتماد مردم به دولت و دولت مردان یکی از عنایت‌های ویژه خداوند است و  باید شکرگزار این نعمت باشیم؛ شکر این نعمت هم در گرو خدمت به مردم است تا سرمایه اجتماعی ما فزونی یابد.

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه امیدواریم در هفته دولت عملکرد دولت برای مردم تبیین شود، بر بهره بردن از نگاه کارشناسان و نخبگان تأکید کرد و گفت: نظرات و دیدگاه‌های نخبگان را برای دولت نعمت می‌دانیم و باید به آن توجه کنیم.

انتهای پیام/