تصویر تزئینی می‌باشد

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایرنا، ابوالفضل احمدزاده در جلسه وضعیت جمع‌آوری معتادان اظهارداشت: به منظور صیانت از حقوق فردی و اجتماعی و درمانی معتادان متجاهر به عنوان حقوق عامه آن افراد و با صدور دستورات قضایی از سوی دادستان مرکز استان، چهارمین جلسه کمیته هماهنگی مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدّر استان برگزار شد.

وی در خصوص شیوه برگزاری جلسات عملیاتی و میدانی افزود: فرآیند جمع آوری معتادانِ متجاهر بایستی کاملا منطبق با آیین نامه ها و ضوابط اجرایی و با رعایت حقوق فردی و اجتماعی آنها صورت گیرد و حتما مدیران و مسنولانِ آن کمیته، کاملا در جریان نحوه شناسایی و جمع‌آوری و درمان افراد نیازمند بازتوانی‌های اجتماعی قرار گیرند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان بیان کرد: در سومین جلسه کمیته هماهنگی مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با موادمخدر، قرار بر این شد که نمایندگان تام الاختیار ادارات مرتبط با هماهنگی های لازم از سوی قاضی ماده ۱۶ در فرآیند جمع آوری و صیانت اجتماعی معتادان متجاهر حضور داشته باشند که به همین روش طرح جمع آوری با حضور و نظارت و دخالت مداخله گران اصلی آغاز شد.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی و جمع آوری و آغاز دوران درمان معتادان متجاهر به صورتِ مستمر و در بازه‌های زمانی معین انجام می‌شود و در کنار آن، دادستانی زاهدان بنا به تمهیدات پیش بینی شده، اقدامات مؤثری را برای بازبینی و بازنگری بر نحوه مدیریت آن مراکز در سال ۱۴۰۰ و سالجاری به انجام رسانده و دنبال می‌کند و اساس مطالبه‌گری عموم مردم در پیراسته بودن محیط اجتماع از آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد و توابع آن، تکالیفی را برای حقوق عامه به وجود آورده و با برنامه های مدون سعی در اجرای مطلوب آن داریم.

احمدزاده تصریح کرد: در تمام طرح های مذکور از آغاز تا فرجام آن حضور داشته و در عرصه میدان و در کنار تیم جمع آوری، ضمن اشراف کامل بر مشکلات و معضلات مربوطه، برای هماهنگی های لازم دستوراتی به صورت شبانه روزی صادر می شود و ضمنا برای پذیرش مسوولیت‌های اجتماعی و نقش هریک از نهاد های متولی و ذی مدخل در طرح اخیر، مقرر شد که تمامی مدیران مناطق پنج گانه شهرداری به لحاظ شناخت مطلوب خود از حوزه استحفاظی و خدماتی، همراهی های لازم و مداخلات قانونی را به انجام رسانده و چنانچه در این راستا کوتاهی از آن مدیران یا نهادهای مربوطه احراز شود براساس قوانین و مقررات موجود، دادستانی مرکز استان با آنها برخورد خواهد کرد.

وی بیان کرد: ما اعتقاد راسخ و ایمان و باور قلبی داریم که خدمت به مردم عزیز این استان، موجبات رحمت واسعه الهی را فراهم می کند و در هر حال به کار خود ادامه می دهیم و تمام ارگان ها و نهادها هم باید پاسخگوی مطالبات مردم و مشکلات آن ها باشند و این طرح نیز مصداقی از آن خدمات است.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان اظهارداشت: در شهرستان زاهدان میزان و تعداد معتادان متجاهر زیاد بوده و پیش بینی می شود تا یک هفته آینده حدود ۵۰۰ معتاد متجاهر از آقایان جمع آوری شده و به مراکز مربوطه تحویل داده شود که این طرح در بقیه شهرستان ها نیز در حال اقدام است.

انتهای پیام/