امام جمعه خاش ، فرماندار خاش

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش گفت: عاشورا و اربعین حسینی می تواند به عنوان محور وحدت جهان اسلام در برابر ظلم مورد توجه جامعه اسلامی قرار گیرد.

به گزارش آوای سرحد؛ حجت الاسلام غلامرضا دهقان در سی و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خاش که با حضور اعضا در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد، بیان کرد: موضوع قیام امام حسین (ع) و فرهنگ حسینی مربوط به یک مذهب و قوم نیست، بلکه مربوط به جهان اسلام و حتی فراتر از آن، مربوط به جهان بشریت است.

وی تاکید کرد: قیام امام حسین (ع) در برابر ظلم، فساد و ناهنجاری بود و موجبات بیداری جهان بشری را فراهم کرد که می طلبد در راستای اشاعه فرهنگ حسینی اقدام هایی با عنوان “نهضت حسینی محور وحدت جهان اسلام در برابر ظلم”در دستور کار ائمه جمعه شیعه و سنی و دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان خاش با اشاره به اهمیت توجه به حقوق شهروندی نیز اظهار کرد: مسئولان باید نسبت به وظایف خود در قبال مردم اهتمام ورزند و آن ها را نسبت حقوقی که دارند با انجام فعالیت های رسانه ای آگاه کنند، چراکه مردم حق دارند نسبت به حقوق خود به آگاهی لازم دست یابند.

وی اضافه کرد: خداوند به انسان نسبت به سایر موجودات امتیازاتی بخشیده است که این کرامت را باید حفظ کنیم و احساس مسئولیت بیشتری در قبال مردم و خون پاک شهدای انقلاب اسلامی داشته باشیم.

نهضت حسینی؛ اصلی ترین محور محرک انقلاب اسلامی

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی خاش ضمن تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان در سی و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: نهضت حسینی اصلی ترین محور محرک انقلاب اسلامی است و در واقع این انقلاب با بهره گیری از پیام عاشورا شکل گرفته و توانسته در مقابله با هجمه های بیگانگان و آسیب های اجتماعی، به خوبی نقش آفرینی و ایستادگی کند.

صاحب گل صالحی افزود: دشمن امروز در یک جنگ پیچیده ترکیبی، افکار و اندیشه جوانان را مورد هدف قرار داده است و قصد دارد پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی را کمرنگ کند که جهاد تبیین می تواند در برابر این تحرکات مثمر باشد.

به گفته فرماندار خاش، کرامت انسانی و رفتار محترمانه، اسلامی و انسانی، برخورداری از اعمال بی طرفی قوانین و مقررات، مصون بودن از تضییع حقوق، اگاهی و دسترسی داشتن به فرایندهای مورد نیاز و امتیازات خاص و … حق همه مردم است و مسئولان همه دستگاه های اجرایی موظف به فراهم کردن این شرایط برای مردم هستند.

به گزارش آوای سرحد؛ در پایان سی و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خاش که با ۳ دستور کار و ۶ مصوبه همراه بود، احکام اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش تقدیم حاضرین شد.

انتهای پیام/

گزارش : حمیده ذوالفقاری