عرب ، رییس  برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبارهزینه ای به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

به گزارش آوای سرحد به نقل از خبرگزاری ایسنا عرب اول در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: درقانون بودجه سال جاری از اعتبارات هزینه ای استان تا کنون ۴۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

عرب اول بیان کرد: تملک دارایی ها و سرمایه استان، ۳ هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان بود، که ۲۵۲ میلیارد تومان در غالب طرح توسعه مکران و هزینه ای پرداخت شده است.

وی گفت: برای توسعه اسکله کنارک، بندر صیادی تنگ و بهسازی محور نیکشهر چابهار نیز ۹۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: در بخش محرومیت زدایی برای اجرای طرح های هادی روستایی به بنیاد مسکن استان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

معاون عمرانی استاندار هم در این نشست با اشاره به جذب بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه برای استان گفت: منابع به موقع ابلاغ می شوند ولی متاسفانه در جذب منابع دستگاههای اجرایی استان مشکل دارند.

بیجار افزود: برای اجرای طرح راه آهن زاهدان به چابهارمبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص یافته است.

نماینده مردم خاش میرجاوه و نصرت اباد در مجلس شورای اسلامی هم برگشت بودجه را به خزانه خیانت به مردم استان دانست و گفت: در حالیکه ۵۱ درصد جمعیت استان روستایی هستند خدمات رسانی مناسب به روستاییان باید از اولویت ها باشد.

حسین زهی افزود: استان در شاخص های طرح هادی روستایی پایین تراز میانگین کشوری است و هنوز ۳۰ درصد منابع صندوق توسعه ملی را استان نتوانسته جذب کند.

معاون منابع انسانی و توسعه استانداری با اشاره به عدم جذب ۱۲ میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرگفت: این دانشگاه باید در این خصوص پاسخگوی دستگاههای نظارتی باشد

ارجمندی افزود: در استان مشکل بودجه نداریم ولی مشکل برنامه ریزی توسط مدیران اجرایی را داریم لذا انتظار داریم مدیران دستگاههای اجرایی برای جذب اعتبارات برنامه ریزی های مدونی داشته باشند

وی تصریح کرد: دستگاههایی که اموال مازاد دارند می توانند با فروش این اموال پاداش بازنشستگان دستگاههای خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/