وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی گفت: فداکاری معلم سیستان و بلوچستانی نشان داد معلمان کشور در مسیر تعلیم و تربیت و بالندگی دانش آموزان از بذل جان دریغ نمی ورزند.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایرنا، معلم فداکار مدرسه شهید رحیمی روستای نوکجو از توابع روتک شهرستان خاش روز یکشنبه با ایثارجان خود ، سه دانش آموز را از ماندن در زیر آوار و مرگ حتمی نجات داد.
علی اصغر فانی روز دوشنبه در این پیام با تمجید از اقدام مرحوم حمیدرضا گنگوزهی ، معلم فداکار، فقدان وی را به جامعه فرهنگی و بوی‍ژه معلمان تسلیت گفت.
بنابه گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است:فداکاری همکار عزیرمان مرحوم حمیدرضا گنگوزهی که آگاهانه جان خویش را فدای سه دانش آموز خود کرد ، مایه افتخار و مباهات برای جامعه فرهیخته فرهنگیان کشور و فقدان آن مرحوم موجب تاثرهمگان شد.
فانی افزود: این معلم عزیز با این از خود گذشتگی، جلوه ای والا از روحیه فداکاری، عشق وعلاقه معلمان این مرزوبوم به دانش آموزان میهن را به نمایش گذاشت و نشان داد که معلمان ارجمند در مسیر مقدس تعلیم وتربیت و بالندگی متربیان عزیزخویش حتی از بذل جان خود نیز دریغ نمی کنند.
وی گفت: نظام تعلیم وتربیت اسلامی به وجود چنین معلمان فداکار و ایثارگری که نام و یادشان جاودان ونقش الگویی شان ماندگارخواهد بود ، به خود می بالد.
وی بیان کرد: اینجانب عروج ملکوتی این همکار ارزشمند را به جامعه فرهیخته فرهنگیان کشور به ویژه معلمان ارجمند سیستان و بلوچستان و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض کرده وضمن آرزوی علو درجات برای آن مرحوم ، از خدواند متعال شفای عاجل دیگرهمکارمان عبدالرئوف شهنوازی را که در این مسیر فداکاری ، مصدوم شد ، خواستارم.

بنابراین گزارش ، علیرضا نخعی مدیرکل آموزش وپرورش استان سیستان بلوچستان امروز در گفت و گو با خبرنگاران درباره جزییات این حادثه اظهار کرد : حمید رضا گنگوزهی به هنگام وزش گردباد متوجه می شود دیوارمجاور مدرسه که سه دانش آموز در جوار آن قرار گرفته اند به دلیل بارش های روزهای گذشته در حال فروریختن است ، وی بلافاصله اقدام به نجات دانش آموزان می کند و بعد از نجات جان سه دانش آموز از مرگ حتمی، خود گرفتار آوار شده وجانش را فدای شاگردان کرد.
وی گفت: دیوار تخریب شده دیوار ساختمان مجاور مدرسه بوده است.