همایش استانی شعر و خاطره ” ایران دگار ” در خاش برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خاش و دبیر همایش “ایران دگار” گفت: به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس همایش استانی شعر و خاطره با عنوان ایران دگار (به معنی ایران زمین ) در روستای کمنیک بخش ایرندگان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بیرک ، تیمور کرد زابلی افزود: این همایش به همت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش و  با همکاری بخشداری ایرندگان امور بانوان فرمانداری خاش، کانون بسیج هنرمندان و با حضور مسئولین شهرستانی و ۲۵ نفر از شاعران برجسته و تراز اول استان برگزار شد.

وی اظهار داشت: هنرمندانی از سراسر استان آثار خود را در قالب موضوعات آزاد، طنز و دفاع مقدس به این همایش ارسال نمودند.

کرد افزود : هدف از برگزاری این همایش انتقال ارزش های دفاع مقدس و بیان جان فشانی و دلاوری مردان و زنان به زبان شعر برای نسل جوان و آینده است که اشعار برتر توسط شاعران قرائت شد و به نفرات برتر این همایش جوایزی به رسم یادبود  اهدا شد.

توانمندی های زنان بلوچ از ایرندگان خاش به نمایش گذاشته شد

با اجرای زنده برنامه های سوزن دوزی، حصیربافی، پخت نان شامل چلبک و تیموش، حلوا و غذاهای بومی و محلی ظرفیتها و توانمندی های زنان بلوچ از ایرندگان خاش سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته شد.

جمیله ایرندگانی مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار خاش گفت: بخش ایرندگان سرشار از استعدادها و برجستگی ها و ذوق هنرمندانی است که اصالت خود را از تاریخ ایران باستان حفظ کرده اند.

وی اظهار داشت: هنرمندان ایرندگان خاش با داشتن سابقه تاریخی ارزشمند تاکنون توانسته اند در حقظ هنر اصیل ایرانی نقش آفرینی کنند.

بخش ایرندگان خاش در ابعاد کشاورزی، گردشگری و هنرهای دستی، صنایع و معادن، پرورش زنبور عسل و غیره دارای توانمندی های فراوانی است که تاکنون از آنها بخوبی بهره برداری نشده است.