عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور همچنان ادامه دارد از وزارت کشور درخواست کرد لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را سریع تر به مجلس ارایه کند.

،علی کُرد در گفتگو با آوای سرحد ، با انتقاد از اینکه تردد غیرقانونی و بی ضابطه اتباع بیگانه به کشور هنوز ادامه دارد و ساماندهی نشده است، گفت: سال ها است شاهدتردد غیرقانونی اتباع  به ویژه اتباع افغانستانی از طریق مرزهای کشور هستیم و متاسفانه هنوز گام های جدی برای مدیریت این معضل برداشته نشده است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی به مدت ۴۰ سال پذیرای برادران مسلمان افغان است، ادامه داد: بسترهای مناسبی در تمامی زمینه ها در کشور از جمله سکونت، تحصیل و بهداشت و درمان و حتی بیمارستان و درمانگاه های خاص برای آنها فراهم و ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه ورود و تردد اتباع بیگانه به کشور باید ضابطه مند و قانونمند شود، تصریح کرد: باید نظارت بیشتری بر تردد و ورود و خروج اتباع بیگانه در مرزها صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از ضعف نظارت وزارت کشور بر تردد اتباع بیگانه، افزود: وزارت کشور باید ورودی جدی به این موضوع داشته باشد زیرا تبعات و آسیب های بهداشتی، امنیتی و اقتصادی ناشی از این معضل کشور را تهدید می کند.

کرد با تاکید بر لزوم ساماندهی اتباع بیگانه، تصریح کرد: وزارت کشور باید با شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز زمینه خروج آنها از کشور را فراهم کند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس دهم با بیان اینکه قاچاق افاغنه در مرزهای شرقی کشور به شدت در حال انجام است، تصریح کرد:  افراد سودجو و قاچاقچیان انسان با مخفی سازی ۱۸ تا ۲۰ افاغنه در خودروهای سواری و ۳۰ نفر در وانت تویوتا آنها را از طریق جاده های فرعی و خاکی به کشور وارد می کنند که برخی از آنها از غرب کشور به خارج از کشور انتقال داده می شوند و متاسفانه مرزهای کشور به محل امنی برای قاچاق انسان تبدیل شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه سرعت بالای خودروهای حامل اتباع بیگانه زمینه بروز تصادفات زیادی را رقم می زند، گفت: روزانه شاهد حوادث مرگباری در جاده ها و به تبع ان تحمیل هزینه های هنگفتی به کشور هستیم.

وی بر ضرورت تلاش جدی وزارت کشور، مرزبانی،  نیروی انتظامی و شورای تامین استان ها برای تقویت مرزها تاکید کرد و ادامه داد: تردد غیرقانونی اتباع بیگانه علاوه بر بروز مشکلات امنیتی و سلامتی، آمار بیکاری و تورم را افزایش و آرامش جامعه را خدشه دار می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت ارایه هر چه سریع تر لایحه ساماندهی اتباع بیگانه به مجلس، افزود: لایحه ساماندهی باید قابلیت عملیاتی و اجرایی شدن را داشته باشد و در آن به جنبه های نوع دوستی و انسان دوستی نیز توجه شود؛ انتظار داریم وزارت کشور هر چه سریع تر لایحه را به مجلس ارسال کند تا مجلس با کار کارشناسی آن را بررسی و تصویب کند.