مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در طول اجرای طرح ملی امداد و نجات، هلال احمر استان با ۶۶۶۰ اسکان توانست ۵۰ درصد اسکان اضطراری کل کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک 

رسول راشکی ظهر امروز در شورای اداری سیستان و بلوچستان در استانداری این استان اظهار داشت: کل حوادثی که هلال احمر سیستان و بلوچستان در طول طرح ملی امداد و نجات پوشش داده ۲۴۴ حادثه بوده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: پوشش امدادی، جاده‌ای، کوهستان، دریایی و ساحلی در قالب تیم‌های توانا، واکنش سریع و… از برنامه‌های اصلی امداد و نجات استان بود که به ۱۷۴ نفر را در جریان حوادث جاده‌ای خدمات ارائه شد.

وی با بیان اینکه هلال احمر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی، ۵۷ پست ثابت و سیار در کل استان داشت، افزود: قبل از شروع طرح جلسه هماهنگی برگزار شد و برخی از تیم‌های امدادی برای به روز کردن آموزش‌ها به کرمان اعزام شدند.

راشکی در ادامه عنوان کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در طرح دیگر نوروزی با کمک ۳۳۹ نیرو به صورت روزانه به ۶۶ هزار ۲۰۰ هزار نفر روز خدمات ارائه کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: این خدمات شامل برپایی سیاه چادر، خیمه‌های نماز و فضای دوستدار کودک، توزیع نقشه و بروشور و ایستگاه‌های سلامت بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۴ میلیون ۶۵۰ هزار نفر مراجعه کننده به کمپ‌های جمعیت هلال احمر کشور، سهم سیستان و بلوچستان ۲۱۱ هزار و ۵۰۴ نفر بود که ۲۱ درصد از کل مراجعان کشور را به خود اختصاص داده است.

راشکی در ادامه به نقش کمپین “نه به تصادفات جاده‌ای” در کاهش سوانح اشاره کرد و ادامه داد: از مجموع ۲۸۶ هزار نفری که در سطح کشور به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای پیوستند، ۱۹ هزار نفر آن‌ها در سیستان و بلوچستان به این کمیپن پیوستند که ۲۰ درصد از کل اعضا را تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان خدمات تسهیلات اعضای طرح نوروزی به مسافران را ارزنده توصیف کرد و گفت: بسیاری مسافران در جریان سفر به استان اعلام می‌کردند که سال‌های آینده هم به سیستان و بلوچستان سفر خواهند کرد. برای نمونه یک مسافر مازندرانی برای پنجمین سال بود که به استان سفر کرده و می‌گفت سال‌های آینده هم خواهم آمد.

وی ادامه داد: با همکاری میراث فرهنگی، توزیع و پخت غذاهای محلی در سیاه چادرها را داشتیم، علاوه بر این استفاده از لباس‌های محلی و شترسواری نیز در برخی پایگاه‌ها برای استفاده از مسافران پیش بینی شد./تسنیم