استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات کمک های فنی و اعتباری سواحل مکران در ۲ سال گذشته برای طرح های صنعتی در شهرستانهای چابهار و کنارک هزینه شده است.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک  سید دانیال محبی روز چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران(ایدرو) در تهران اظهار داشت: زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر با این میزان اعتبار از محل تسهیلات توسعه سواحل مکران در شهرستانهای چابهار و کنارک ایجاد شده است.
وی با تشریح نشست خود با رئیس سازمان ایدرو گفت: در این نشست مباحث مرتبط با طرح های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت و مسائل و مشکلات احتمالی احصا و راهکارهای عملیاتی رفع آن مورد توافق قرار گرفت.
وی بازسازی، نوسازی، توسعه و ارتقا کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر، تسریع در اجرا و ساخت کارخانه تایر هامون در شهرک صنعتی رامشار و رفع مشکلات کارخانه ساخت قطعات فورج تفتان قالب در شهرک صنعتی محمدآباد شهرستان هامون را از جمله موارد مورد توافق در دیدار با منصور معظمی ذکر کرد.
وی افزود: در این نشست عملکرد سالهای گذشته و تخصیص بهینه تسهیلات کمک های فنی و اعتباری سواحل مکران نیز به طور کامل مورد ارزیابی قرار گرفت.
محبی اظهار داشت: همچنین در این نشست، به منظور تدوین برنامه توسعه صنعتی سیستان و بلوچستان با استفاده از ظرفیت های قانونی و توانمندی های سازمان ایدرو و تشکیل کارگروه تخصصی مشترک مورد توافق قرار گرفت.
وی ارزیابی و شناسایی فرصت ها و اولویت های سرمایه گذاری صنعتی ایجادی و توسعه ای در سیستان و بلوچستان منطبق با مطالعات آمایش، مزیت ها و ظرفیت های این استان، شناسایی و تعریف طرح ها و پروژه های صنعتی مولد و اشتغالزا در رشته صنعت های حائز اهمیت، تدوین بسته های حمایتی مشوق سرمایه گذاری صنعتی در ابعاد مالی، زیرساختی، عملیاتی، قانونی و هماهنگی و جلب حمایت دستگاههای اجرایی بانک های عامل برای تسهیل در اجرای طرح و تامین تسهیلات بانکی را از جمله موارد مورد توافق با سازمان ایدرو ذکر کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در نشست با عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مباحث زیست محیطی طرح های سرمایه گذاری این استان، تشکیل کمیته ویژه و تخصصی بررسی راهکارهای احیای دریاچه هامون و مقابله با پدیده گرد و غبار، خشکسالی، کم آبی و توسعه سواحل مکران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
محبی به نشست مشترک خود با معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و افزود: مباحث مرتبط با سرمایه گذاری خارجی سیستان و بلوچستان و بهره مندی طرح های سرمایه گذاری از خطوط اعتباری در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: در این نشست با توجه به توفیق سیستان و بلوچستان در جذب سرمایه گذاری خارجی، تشکیل کارگروه ویژه استان در سازمان مذکور برای رفع موانع، پیگیری و تسریع در اجرای طرح های سرمایه گذاری خارجی عملیاتی شد.
همچنین عضویت سیستان و بلوچستان در کارگروه جاده ابریشم، حضور استان در هیات ها و نشست های سرمایه گذاران خارجی در سطح ملی و همکاری سازمان مذکور در تدوین بسته های سرمایه گذاری از جمله موارد ذکر شده در این نشست مشترک بود./ایرنا