رئیس شورای بخش ایرندگان گفت: شب گذشته ۱۱۵ اصله درخت خرما در بخش ایرندگان طعمه حریق شد.

به گزارش

گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک یوسف ایرندگانی رئیس شورای بخش ایرندگان  اظهار داشت: متاسفانه شب گذشته ۱۱۵اصله نخل خرما در دو روستای گنز و دارسان طعمه حریق شد.

وی تصریح کرد: در شب گذشته آتش سوزی در ۳ نقطه از نخلستان های  روستای گنز شروع شد و توانست ۱۱۰ اصله درخت خرما را در این روستا به نابودی بکشاند و در نهایت با تلاش چند ساعته مردم محلی و نیروهای آتش نشانی خاش مهار شد.

ایرندگانی خاطرنشان کرد: در روستای دارسان نیز ۵ اصله درخت خرما در آتش سوختند که خوشبختانه با اقدام به موقع عوامل موثر،آتش در این روستا نیز کنترل شد.

وی با بیان اینکه خودروی آتش نشانی متعلق به بخش ایرندگان بعلت نقص فنی نتوانست به محل آتش سوزی اعزام شود،گفت : در ابتدای آتش سوزی با هماهنگی ستاد مدیریت بحران  شهرستان تدابیر لازم اندیشیده شد و یک دستگاه خودروی آتش نشانی از شهرستان خاش  با طی کردن مسافت ۱۰۰ کیلومتری به محل آتش سوزی اعزام شد اما نبود تجهیزات لازم مهار آتش را طولانی کرد.

ایرندگانی یاد آور شد: باتوجه به استقرار شرایط  خشکسالی در منطقه و تعدد نخلستان ها در این بخش ضرورت دارد یک دستگاه خودروی آتش نشانی مجهز به ایرندگان اختصاص یابد تا در مواقع بحران و مواجه با شرایط آتش سوزی تجهیزات و امکانات لازم جهت مقابله و مهار آتش وجود داشته باشد .

به گزارش بیرک بر اساس شواهد و قرائن موجود در رسانه ها از سال ۹۴ تا کنون بیش از ۵ مورد آتش سوزی در بخش ایرندگان رخ داده  که درپی آن بخش قابل توجهی از نخیلات و ماحصل تلاش و زحمات چندین ساله کشاورزان این منطقه از استان به نابودی کشیده شده است لذا با عنایت به وجود نخلستان های متعدد و متاثر از خشکسالی، برخورداری از بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت و مسافت ۱۰۰ کیلومتری تا شهرستان خاش استقرار دو ایستگاه آتش نشانی در حوزه رودخانه و مرکز بخش از نیاز های ضروری و اساسی مردم شهر ایرندگان است.

مسوولان مربوطه در شهر ۱۵ هزار نفری ایرندگان باید در خصوص علت وجود نقص فنی در خودروی آتش نشانی مستقر در مرکز بخش که کاربرد آن عمدتا در مواقع مواجه با آتش سوزی و حوادثی از این قبیل است شفاف سازی و توضیحات لازم را ارائه دهند.