ارائه خدمات بیمه و درمان به بیش از ۴۰ هزار نفر در خاش

رئیس اداره تامین اجتماعی خاش گفت: ۲۴ درصد از جمعیت شهرستان خاش تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری بیرک  رضا قربانی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد جامع حنفاء خاش اظهار داشت: از سال ۶۵ تا کنون سازمان تامین اجتماعی از طریق شعبه خاش خدمات بیمه و درمان به مردم این شهرستان ارائه نموده است.

وی افزود: این اداره ابتدا به صورت نمایندگی و سپس بصورت نیمه ثابت فعالیت میکرد که پس از افتتاح درمانگاه آزادگان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

قربانی تصریح کرد: ارائه خدمات به ۹ هزار و ۳۰۱ یک نفر بیمه شده اصلی و صدور احکام برای ۱ هزار ۴۳۷ نفر مستمری بگیر از سری اقدامات این شعبه میباشد.

وی با اشاره به ارائه خدمات بیمه و درمان به بیش از ۴۰ هزار نفر در سطح شهرستان گفت: ۲۴ درصد از جمعیت شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و از خدمات این سازمان بهره مند هستند.

این مسئول یاد آورشد: به افراد تحت پوشش روزانه در دو نوبت صبح و عصر خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی شامل ویزیت،تزریق، آزمایشگاه،دندانپزشکی،رادیولوژی و داروخانه بصورت رایگان خدمات درمانی ارائه میشود.

رئیس اداره تامین اجتماعی خاش با اشاره به پرداخت تعهدات بلند مدت این سازمان نسبت به مستمری بگیران گفت: در سال گذشته مبلغ ۲۲۸ میلیارد ریال و در ۹ ماهه سال جاری نیز ۲۱۱ میلیارد ریال حقوق مستمری پرداخت شده است.

وی در ادامه مواردی در خصوص تعهدات کوتاه مدت این سازمان بیان کرد و افزود: در سر فصل های مختلف به مستمری بگیران در سال گذشته ۸ میلیارد ریال و در ۹ ماهه سال ۹۷ نیز ۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی در ادامه به ارائه گزارش عملکری از اقدامات این اداره پرداخت و گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی با تشکل های صنفی حوزه کارفرمایان و کانون بازنشستگان شهرستان،برگزاری جلسات همکاری مشترک با شرکا اجتماعی در راستای تعامل و رفع مشکلات،تدوین سند حقوق شهروندی برای حفظ و رعایت حقوق شهروندی
و اتخاذ تسهیلات لازم برای ساخت و طراحی سیستم سنجش مکانیزه رضایتمندی ذی نفعان از جمله اقداماتی بوده که در چند سال اخیر انجام شده است.

قربانی در ادامه توضیحاتی در خصوص جزئیات نحوه پرداخت بسته حمایتی به مستمری بگیران و بیمه شدگان ارائه داد و افزود: ۲۷۷ نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و ۲۸۸ زن سرپست خانوار تحت پوشش بهزیستی از خدمات سازمان تامین اجتماعی برخوردار هستند‌.

 

[smsNewsletters dialog_heading=”لطفاً عنوان باکس خبرنامه را وارد کنید title=”لطفاً عنوان خبرنامه را وارد کنید ” name=”false” description=”متن توضیحات “]

 

 

.