دفن بهداشتی ۳ شتر مشکوک به بیماری هاری در خاش

در پی گزارش ۳ شتر مشکوک به بیماری هاری پس از طغیان بیماری در یک گله شتر در منطقه دشت رباط کمیته بین بخشی در قالب کارگروه سلامت و امنیت غذایی، به ریاست فرماندار خاش و با حضور  مدیر کل دامپزشکی و عشایر استان ، مدیر گروه بیماریهای معاونت بهداشتی استان و مدیران ادارات بهداشت و درمان  شهرستان در محل فرمانداری برگزاری شد.


به گزارش پایگاه خبری بیرک  نقی زاده در نشست بررسی آخرین وضعیت مقابله با بیماری هاری  گفت : ۳ شتر مشکوک به بیماری هاری در منطقه دفن بهداشتی شده اند و اقدامات پیشگیری و کنترلی همچنان با حساسیت بالایی در حال انجام است.

وی افزود : اقدامات کنترلی لازم انجام شده و بر این اساس آموزش به مردم بصورت چهره به چهره و توزیع پمفلت در خصوص بیماری هاری و راههای انتقال آن، حساس سازی مناطق همجوار، قرنطینه ۶۰ شترموجود در گله و تفکیک و جداسازی شترهای سالم و ناسالم ، دفن و معدوم سازی لاشه حیوانات مشکوک و نیز واکسیناسیون سگ‌های خانگی و برخی از مردم منطقه صورت گرفته است.

حمیدالدین یوسفی نیز گفت : برای مقابله و پیشگیری از بیماری هاری ،  کار پایش و کنترل این بیماری در منطقه دشت رباط خاش به خوبی انجام شده است‌.

فرماندار خاش گفت:  این نتیجه مطلوب، حاصل تعامل جدی و مطلوب همه دستگاه‌ها می باشد که توانستند اوضاع را کنترل کرده و اقدامات شایسته‌ای برای مقابله با شرایط بحرانی انجام دهند.

وی افزود : جای هیچ گونه نگرانی برای مردم وجود ندارد.