علی اصغر پیوندی

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از قرارگاه استانی نذر آب در سیستان و بلوچستان گفت : ضروری است تمامی وزارتخانه‌هایی که به شکلی با اشتغال، معیشت و سلامت مردم سرو کار دارند بیش از پیش پا به عرصه میدان بگذارند تا با همراهی این جمعیت بتوان گام‌های موثری در این مسیر برداشت .

به گزارش پایگاه خبری بیرک رئیس جمعیت هلال احمر روز گذشته در بازدید سرزده از قرارگاه استانی طرح ملی نذر آب در زاهدان اظهار داشت: طرح نذر آب برای نخستین بار در کشور سال گذشته در سیستان و بلوچستان اجرایی شد به طوری‌که در قالب این طرح علاوه بر توزیع مخازن آب و بسته‌های معیشتی، با اعزام کاروان‌های سلامت خدمات بهداشتی درمان به مردم نیازمند ارائه شد.

وی ادامه داد: در این راستا در طرح نذر آب یک ، حدود ۳۰ میلیارد تومان از منابع داخلی جمعیت هلال احمر کشور برای رفع مشکلات مردم محروم سیستان و بلوچستان هزینه شد.

علی اصغر پیوندی بیان کرد: امسال این نهاد به همت خیران و سمن‌ها توانست گستره جغرافیایی طرح نذر آب را افزایش دهد به طوری‌که طرح نذر آب ۲ در استان‌های درگیر خشکسالی شامل سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان از مرداد به اجرا درآمد.

پیوندی توزیع داروی رایگان، بسته معیشتی، کلرزنی و کمک به تصفیه آب را از مهمترین اقدامات اعضای جمعیت هلال احمر در طرح ملی نذر آب ۲ عنوان کرد و افزود: در مرحله دوم اجرای این طرح ملی مردم و سازمان‌های مردم نهاد به کمک این جمعیت آمدند که جای بسی قدردانی دارد.

وی هدف از اجرای طرح ملی نذر آب را الگویی برای سایر نهادها عنوان کرد وی افزود: با کار جهادی مدنظر رهبر معظم انقلاب می‌توان مشکلات مردم را برطرف کرد در غیر این صورت با اقدامات معمول همچنان گرفتاری‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: ضروری است تمامی وزارتخانه‌هایی که به شکلی با اشتغال، معیشت و سلامت مردم سرو کار دارند بیش از پیش پا به عرصه میدان بگذارند تا با همراهی این جمعیت بتوان گام‌های موثری در این مسیر برداشت
پیوندی به روزرسانی لجستیکی امداد و نجات را از برنامه‌های مهم جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد و افزود: این جمعیت تلاش دارد تا پایان سالجاری سه فروند بالگرد لجستیک و حدود ۸۰ دستگاه کامیونت به سیستم امداد و نجات کشور اضافه شود تا بتوان ترابری، توان لجستیکی و مخابرات جمعیت را افزایش داد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه آموزش همگانی امداد و نجات در اولویت قرار دارد افزود: براساس تفاهم‌نامه این جمعیت با نیروهای مسلح قرار است امسال حدود ۲۰۰ هزار سرباز وظیفه آموزش امداد و نجات و کمک‌های اولیه را فرا می‌گیرند.پیوندی گسترش کانون‌های هلال احمر در اماکن عمومی نظیر دانشگاه‌ها و مدارس را از برنامه‌های جمعیت هلال احمر در کشور عنوان کرد و افزود: حدود هشت هزار مدرسه دادرس در کشور وجود دارد که به دانش آموزان آموزش های لازم را ارائه می دهند که همه این اقدامات برای افزایش آموزش های همگانی است.

به گزارش پایگاه خبری بیرک پیوندی همچنین در این سفر ضمن بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده ای سفیدابه نشستی صمیمی با نجاتگران این پایگاه نیز داشت.

انتهای خبر/