تولید روزانه هزار لیتر مولتی اکسیدان در خاش

فرماندار خاش با اشاره به اینکه روزانه هزار لیتر مولتی اکسیدان توسط اداره آبفا برای ضدعفونی و گندزدایی بیمارستان و معابر عمومی شهرخاش تولید میشود گفت: روزانه ۸۰۰ لیتر مولتی اکسیدان تولید خاش به زاهدان جهت اقدامات ضدعفونی و گندزدایی حمل و نقل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بیرک صاحب گل صالحی ظهر امروز در دیدار با اصحاب رسانه و فعالین عرصه مجازی خاش اظهار داشت: اصحاب رسانه و فعالین مجازی بعنوان بازوی توانمند ستاد مبارزه با ویروس کرونا در خاش نقشی موثر و اساسی داشته اند.

وی افزود: استفاده حداکثری از فرصت و ظرفیت فضای مجازی و انجام کار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا باید در دستورکار اصحاب رسانه و فعالین عرصه مجازی قرار گیرد ‌.

صالحی تاکید کرد: راهکار اصلی پیشگیری از این ویروس کشنده قطع زنجیره انسانی و به حداقل رساندن تردد ها است.

فرماندار خاش با اشاره به اینکه مسئولیت کنترل و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در شهر صرفا برعهده شبکه بهداشت و درمان نیست گفت: نقش اصلی در کنترل و پیشگیری از گسترش این ویروس بر عهده مردم است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ضرورت دارد مسئولین در امر شفاف سازی نسبت به مردم واقعیت های موجود را بازگو کنند.

صالحی تاکید کرد: رسانه ها و فعالین مجازی به تولید محتوای آموزشی مرتبط با ویروس کرونا دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیریت و کنترل شایعات در این برهه برعهده فعالین فضای مجازی است گفت: تهیه فیلم و عکس مرتبط با بحران کنونی وایجاد پویش حرکت بسمت پیشگیری شیوع کرونا را تسهیل می‌بخشد.

صالحی یاد آور شد: ایجاد آرامش و تحکیم امنیت روانی بهترین واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا است.

صنف های ضروری روزانه طی دوشیفت رصد می‌شوند

فرماندار خاش افزود: روزانه طی دو شیفت گشت های شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی،صمت واصناف از نظر اقدامات پیشگیرانه،قیمت و… کار و خدمات صنف های ضروری را رصد می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: اقدام به کار آموزش و اطلاع رسانی خانه به خانه و تلاش برای تعطیلی و به حداقل رساندن مراکز تجمعی مثل بازار،نماز جمعه و.. از طریق ستاد مبارزه با ویروس کرونا در خاش انجام شد که در راس آنها شبکه بهداشت و درمان قرار دارد.

وی ادامه داد: گندزدایی و ضدعفونی ادارات توسط ارتش، اطلاع رسانی توسط خودروها در سطح شهر، گندزدایی و ضدعفونی سطح شهر و امکان عمومی توسط سه شهردار خاش،نوک آباد و ایرندگان و ممنوعیت ورود کامیون های غیر بومی به کارخانه سیمان خاش از جمله اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از گسترش ویروس کرونا است طی ایام گذشته در خاش صورت گرفت.

صاحب گل صالحی با اشاره به اینکه روزانه هزار لیتر مولتی اکسیدان توسط اداره آبفا برای ضدعفونی و گندزدایی بیمارستان و معابر عمومی شهرخاش تولید میشود گفت: روزانه۸۰۰ لیتر مولتی اکسیدان تولید خاش به زاهدان جهت اقدامات ضدعفونی و گندزدایی حمل و نقل می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: اصحاب رسانه و فعالین مجازی با راه اندازی پویش ها و هشتگ های موثر افکار عمومی را به سمت نتایج رضایت بخش و مثبت هدایت کنند.

بیمارستان خاش با بحران بیشتری روبرو است

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش نیز اهمیت ویروس کرونا را به دلیل میل به شیوع زیاد عنوان کرد و گفت: خاش به دلیل موقعیت جغرافیایی و برخورداری از یک بیمارستان با بحران بیشتری روبرو است.

رضا کرد افزود: با توجه به درگیری شهرستان های همجوار با این بحران ملی‌تکیه بر توان داخلی شهرستان،استفاده از ظرفیت فضای مجازی و قطع زنجیره انسانی راهکارهای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است‌.

کرد یاد آور شد: از ظرفیت علما ،سران طوایف ریش سفیدان و افراد صاحب نفوذ برای توصیه و تأکید رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه در قالب فیلم استفاده خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش تصریح کرد: مردم از انتشار اخبار کذب و بی‌هویت خودداری کرده و اخبار را از مراجع رسمی دنبال کنند.

مشارکت کم رنگ مردم خاش در سامانه غربالگری الکترونیک کرونا

علی نقی زاده رییس مرکز بهداشت خاش نیز بر ضرورت مشارکت در سامانه غربالگری الکترونیک کرونا تاکید کرد و افزود: ازاین پس توصیه های بهداشتی با پیامک از طریق این سامانه اطلاع رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه مشارکت و استقبال از این سامانه در شهرستان خاش کم رنگ ظاهر شده است گفت: برای کمک به زمینگیر کردن هرچه سریعتر کووید-۱۹ در طرح غربالگری الکترونیک‌ کرونا به آدرس http://salamat.gov.ir شرکت و دیگران را هم‌ تشویق کنیم.

رئیس مرکز بهداشت خاش تصریح کرد: کلینک های غربالگری ۱۶ ساعته از۸ صبح تا ۱۲ شب در شهر خاش و نوک آباد با برخورداری از امکانات و تجهیزات لازم آمادگی خدمات رسانی به مراجعین را دارند.

تیمور کرد زابلی رئیس فرهنگ و ارشاد خاش نیز از مشارکت کلپیی هنرمندان خاشی برای انتقال توصیه های بهداشتی به مردم خبر داد و گفت: اجرای برنامه های شاد و سرگرم کننده توسط اداره فرهنگ و ارشاد خاش با مشارکت هنرمندان و پخش زنده از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام در دستور کار این اداره است.

احمد کرد،مجتبی میربلوچ زهی و جواد جمشیدزهی بعنوان فعالین عرصه مجازی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا نقطه نظراتی بیان کردند.