مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در استان گفت: فعالیت سامانه بارشی بعد ازظهر امروز /دوشنبه/ تا صبح سه شنبه در نیمه شمالی استان به اوج خود می‌رسد بطوریکه در برخی نقاط منجر به جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر می‌شود.

وضعیت جوی سیستان و بلوچستان – به گزارش پایگاه خبری بیرک به نقل از ایرنا محسن حیدری در این باره اظهار داشت: رگبار بهاری، رعد و برق، باد شدید لحظه‌ای از جمله مخاطرات جوی عصر دوشنبه تا روز سه شنبه است که در برخی نقاط منجر به جاری شدن رواناب، آبگرفتگی موقتی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها می شود.

وی با بیان اینکه تا روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان فعال است، افزود: روزچهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در این استان پیش بینی می شود نواحی مرکزی و جنوب  این منطقه شاهد بارش باشند و روز پنجشنبه این شرایط در سطح سیستان و بلوچستان گسترش یابد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا روزجمعه در نقاط مختلف استان ادامه دارد، بیان کرد: با توجه به ماهیت بارش های بهاره، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید

حیدری خاطر نشان کرد: با توجه به شاخص های همرفت، وقوع صاعقه و تگرگ نیز در مدت فعالیت این سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان محتمل است.

وی ادامه داد: در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد درحاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری و از رفتن به ارتفاعات پرهیز شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی سیستان و بلوچستان توصیه می شود از گرده افشانی نخل ها در جنوب این منطقه پرهیز شود.

حیدری گفت: روزسه شنبه در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان وزش باد به نسبت شدید روی خواهد داد که علاوه بر خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، سبب کاهش دما نیز می شود.

انتهای خبر/