کرونا

تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان از روز گذشته تا به امروز  ۶١ مورد بوده  و در مجموع تعداد مبتلایان به کرونا از زمان شیوع این ویروس در استان به  ١٠۴۶ نفر رسیده است. 

به گزارش آوای سرحد ،  اعمال محدودیت ها و اجرای طرح “فاصله گذاری اجتماعی” و تعطیلی بازار ها و مدارس در استان سیستان و بلوچستان منجر به کاهش میزان ابتلا به ویروس کرونا شد ، اما بعد از کاهش محدودیت های اعمال شده و بازگشایی کسب و کارها شاهد شیوع موج دوم کرونا در استان هستیم.

بنا بر گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز (جمعه)  تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان با ۶۱ مورد افزایش  به ۱۰۴۶ نفر رسید.

در همین حال جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفته است که استان سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارد و طبق صحبت های این مسئول پیش بینی می‌شود در روزهای آینده تعداد موارد مثبت کرونا در  استان روند افزایشی داشته باشد.

روز گذشته نیز صاحب گل صالحی فرماندار خاش وضعیت این شهرستان را نگران کننده توصیف کرده بود.

صالحی در جلسه ستاد اجرایی و عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خاش از شناسایی روستایی با ۴۱ مورد مشکوک و ۱۰ نفر با تست مثبت خبرداده است ، او در عین حال افزوده که این روستا قرنطینه میشود.

پیشتر نیز “محمد مهران امینی فرد” رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر پس از افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونا ، با تاکید به ماندن شهروندان در منازل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نسبت به عواقب بی توجهی به این موضوع هشدار داد است.

او در هشداری دیگر گفته است با گشایش و فعالیت کسب و کارهای ضروری کم ریسک و کم خطر نباید گمان کرد کرونا به پایان رسیده  و مردم  با رعایت اصول پیشگیرانه صرفا برای موارد اضطراری از منزل خارج شوند.