شهرستان تفتان

با حضور استاندار سیستان و بلوچستان ویژه برنامه های نخستین روز از هفته دولت در شهرستان تفتان اجرا شد.

به گزارش آوای سرحد احمدعلی موهبتی در آیین افتتاح شهرستان تفتان اظهار داشت: ظرفیت های مهم و حائز اهمیت شهرستان تفتان در زمینه گردشگری،صنعت و معدن،دامداری و کشاورزی در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: موقعیت استراتژیک شهرستان تفتان زمینه ساز توسعه منطقه و استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سران طوایف و معتمدین با جلب مشارکت سایر اقوام و سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت بستر تولید اشتغال را برای جوانان فراهم نمایند.

وی همچنین بر ضرورت تهیه و تنظیم سند آمایش شهرستان تفتان تأکید کرد و گفت: برای تحقق پیشرفت و رشد شاخص های توسعه از نظرات و پیشنهادات سازنده استقبال می‌شود.

در ادامه اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش،میرجاوه و تفتان در مجلس نیز گفت: رشد و شکوفایی ظرفیت های بالقوه شهرستان تفتان منوط به توجه دولت است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی منابع آبی دشت سمسور ،بهسازی مسیرهای ارتباطی و گازرسانی به شهرستان تفتان را از موارد الویت دار است.

علی زینی وند معاون سیاسی،اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز ارتقاء شهرستان تفتان را عامل توسعه این منطقه از استان عنوان کرد و افزود: شهرستان تفتان با برخورداری از ۴ هزار و ۷۳۶ کلیومتر وسعت در سه بخش بیش از ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد.

فریبا برنایی بجد فرماندار شهرستان تفتان هم گفت: شهرستان جدید التاسیس تفتان برای عملی شدن پیشرفت و همچین تأمین زیرساخت های اساسی نیازمند مشارکت و سرمایه گذاری مردم هستیم.

برنایی بجد افزود: پیشرفت پروژه‌های عمرانی نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه از سوی استانداری سیستان و بلوچستان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای سرحد در ادامه‌ ویژه برنامه های هفته دولت در شهرستان تفتان کلنگ قطعه دوم مسیر اسکل آباد-گوهرکوه-بزمان نیز به زمین زده شد.

این مسیر می‌تواند دسترسی به مرکز کشور و استان های همجوار منجمله استان کرمان را تسهیل بخشد و تا حد قابل توجهی بعد مسافت هارا کاهش دهد.

انتهای خبر/۷۶۷۴