عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با انتقاد از نبود زیرساخت لازم برای آموزش مجازی در سیستان و بلوچستان، گفت: مردم محروم این مناطق از داشتن گوشی هم محروم هستند و علاوه بر آن نبود زیرساخت ‌های لازم باعث شده است که بسیاری از دانش اموزان اصلا ورودی به آموزش ندارند و به طور قاطع می‌گویم که آموزش در این مناطق زیر ۱۰ درصد است.

به گزارش آوای سرحد؛ اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص وضعیت تحصیل آنلاین در منطقه بلوچستان، اظهار کرد: یکی از انتقاداتی که به آموزش و پرورش داریم این است که وقتی زیر ساخت های لازم برای برگزاری آموزش مجازی در بخشی از مناطق کشور فراهم نیست، چگونه می‌خواهند این کار را انجام دهند. حتی در بحث استخدامی‌ها هم همه مناطق استان سیستان و بلوچستان را با مرکز استان می سنجند که ظلم به شهرستان‌های محروم است. به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، داوطلبان با وجود زحمات زیادی که می کشند و رتبه بالایی که کسب می‌کنند، ولی نمی توانند نتیجه خوبی بگیرند.

او در ادامه افزود: بنابراین انتظار داریم دولت حتما در این خصوص تجدیدنظر کند و سهمیه‌ای که برای شهرهای کم برخوردار در نظر می‌گیرد، با مرکز استان مقایسه نشود. در بحث استخدامی ها هم انتظار می‌رود بومی خود شهرستان‌ها، استخدام شود که هم بتوانند از این محرومیت نجات پیدا کنند و هم اشتغال به وجود بیاید.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان در مجلس تصریح کرد: وعده هایی که دولت مبنی بر تامین تبلت و یا اینترنت رایگان داده بود به هیچ عنوان در این مناطق عملی نشده است؛ صراحتا بگویم وقتی جاده اصلی که ادعا می کنیم باید بین المللی باشد از میلک به سمت چابهار که کل تجار افغانی و یا پاکستانی تردد می‌کنند، اینترنت که هیچ، تلفن همراه هم قطع است و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

حسین زهی در پایان خاطرنشان کرد: مردم محروم این مناطق از داشتن گوشی محروم هستند و علاوه بر آن، نبود زیرساخت‌های لازم باعث شده است که بسیاری از دانش آموزان اصلا ورودی به آموزش نداشته باشند و به طور قاطع می‌گویم که آموزش در این مناطق زیر ۱۰ درصد است.

انتهای خبر/