اصلاح و بازسازی شبکه برق خاش تفتان شکل اجرایی به خود میگیرد

برق

مدیر امور برق شهرستان خاش گفت:  ۱۲۰ کیلومتر تعویض شبکه‌ برای شهرستان های خاش و تفتان در نظر گرفته شده است که در مرحله اول ۳۰ کیلومتر برای ۳۱روستا در بخش ایرندگان اجرائی می‌شود.

“الیاس ابراهیمی” در گفت و گو با خبرنگار آوای سرحد با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تا کنون اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف اصلاح، بازسازی، توسعه و… هزینه شده است افزود: از ابتدای سال تا کنون ۶ میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است که حجم عمده آن برای احداث ۲۳ کیلومتر شبکه و تامین۱۳ دستگاه ترانس هزینه شده است.

مدیر امور برق خاش اذعان داشت: با هدف توسعه شبکه شهری ۲۶ کیلومتر  توسعه در سطح شهر انجام شده است که بیشتر از نیاز شهرستان می‌باشد.

این مسوول بیان داشت: ۱۲ کیلومتر توسعه برق روستایی در روستای نصرت آباد در این شهرستان آغاز شده است.

وی یادآور شد: دو پروژه گذر اصلی در شهرستان در دو فشار ضعیف و متوسط جهت رفع افت ولتاژ، پایداری شبکه، اصلاح و بازسازی شبکه نیز شکل اجرایی به خود میگیرد.

پیش‌بینی تعویض ۱۲۰ کیلومتر شبکه فرسوده برق برای شهرستان های خاش و تفتان

ابراهیمی در خصوص اقدامات تعویض شبکه‌ فرسوده برق شهرستان خاش توضیحاتی ارائه کرد و افزود: برای شهرستان های خاش و تفتان ۱۲۰ کیلومتر تعویض شبکه‌ در نظر گرفته شده است که در مرحله اول ۳۰ کیلومتر برای ۳۱روستا در بخش ایرندگان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه سرقت تجهیزات شبکه از زمستان سال گذشته افزایش داشته‌ و این اقدامات سبب شده تا بخشی از اعتبارات برای تجهیز دوباره شبکه اختصاص یابد.

مدیر برق خاش اذعان داشت: از طریق بیش از ۴۸ هزار انشعاب در دو شهرستان خاش و تفتان به مردم خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تا کنون رشد بار در شهرستان خاش نداشته ایم گفت: مردم باید نسبت به مدیریت مصرف برق توجه بیشتری داشته باشند.

ابراهیمی تاکید کرد: شهروندان از سامانه ۱۲۱ ، ۱۵۲۱ و نرم افزار برق من از خدمات غیرحضوری شرکت توانیر استفاده کنند تا مراجعات حضوری به حداقل برسد.م

مشکل جابجایی شبکه‌ شهر اسماعیل آباد با مشارکت سپاه و اداره برق حل می‌شود

این مسوول افزود: پس از ارتقاء اسماعیل آباد به شهر با پیگیری های شورا و دهیار اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و۹۳۰ میلیون ریال جهت اصلاح و تأمین روشنایی معابر این شهر اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: تمامی مطالبات شورا و دهیاری اسماعیل آباد در یک بازه چهار روزه توسط دو اکیپ ‌مجهز از اداره برق خاش برطرف شد.

ابراهیمی با بیان اینکه در ادوار گذشته ۳ کیلومتر توسعه برق روستایی در اسماعیل آباد صورت گرفته است گفت: بنا بر درخواست شورای شهر و شهرداری و در چهارچوب دستورالعمل های توسعه شبکه بدون محدودیت انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: جهت جلوگیری از افت ولتاژ در شبکه ۶ دستگاه ترانس در شهر اسماعیل آباد نصب شده و مشکل جابجایی شبکه نیز با مشارکت سپاه و اداره برق خاش نیز برطرف می‌شود.

انتهای خبر/۷۶۷۴