مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ۵۴۶ میلیارد ریال تسهیلات در سالجاری به این استان‌ اختصاص یافت که در مقایسه با اعتبار ابلاغی پارسال ۱۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایرنا مهرداد جهاندیده اظهارداشت: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله به متقاضیانی که طرح‌های آنان منطبق بر ظرفیت و اولویت‌های منطقه و مورد تایید دستگاه اجرایی و نیز دارای توجیه اقتصادی و فنی لازم باشد توسط ۲ بانک عامل توسعه تعاون و رفاه کارگران پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: سال گذشته اعتبار ابلاغی سیستان و بلوچستان در حوزه مشاغل خانگی ۵۴ میلیارد ریال بود که به متقاضیان در رشته و گرایش‌های مختلف پرداخت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی به آدرس https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/  مراجعه و پس از تکمیل فرم‌های ثبت نام برای پیگیری و تشکیل پرونده  به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه کنند.
وی همچنین با اشاره به فرایند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی افزود: این طرح در سه فاز با همکاری جهاد دانشگاهی انجام می‌شود که فاز نخست آن بررسی و شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های استان، فاز دوم توانمندسازی و آموزش متقاضیان و فاز سوم اتصال به بازار است.
جهاندیده افزود: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه͏‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت͏‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت بر فرآیند اجرا از طریق نرم͏ افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.
وی تاکید کرد: در این طرح قرار بر ارائه مجوز یا تسهیلات نیست بلکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدنبال آن است تا با توجه به ضرورت توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی در دوران کرونا و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور گسترش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی در طرح ملی مشاغل خانگی می توانند به سامانه inhb.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایرنا