توانمندسازی مددجویان مهمترین دستاورد کمیته امداد است

امام جمعه خاش گفت: دقت و توجه به امر احسان و نیکوکاری از پاداش فراوانی نزد خدا برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری بیرک  حجت الاسلام غلامرضا دهقان امروز در دیدار با کارکنان کمیته امداد به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: قشر آسیب پذیر جامعه که ولی نعمت ماهستند امروزه از خدمات ارزنده کمیته امداد حضرت امام(ره) بهره مند هستند.

وی در ادامه نسبت به تشریح اقدامات محرومیت زدایی کمیته امداد پرداخت و گفت: عمده اشتغال مردم استان بر پایه کشاورزی و دامداری میباشد که در پی خشکسالی های متعدد به نابودی کشیده شد اما این نهاد حمایتی با ارائه تسهیلات اشتغالزایی و اتخاذ تدابیر لازم بخش قابل توجهی از این مشکل را حل کرده است.

امام جمعه خاش با اشاره به تاکیدات اسلام و قرآن درخصوص احسان و نیکوکاری گفت: دقت و توجه به امر احسان و نیکوکاری از پاداش فراوانی نزد خدا بهره مند بوده که از این افراد با عنوان محسنین یاد شده است.

حجت الاسلام دهقام یکی از دستاوردهای بزرگ نظام و انقلاب اسلامی را تشکیل کمیته امداد برای دستگیری محرومین دانست و گفت: کارکنان این نهاد حمایتی با نگرش دستگیری و مساعدت نیازمندان کار و تلاش میکنند.

وی همچنین توانمندسازی مددجویان توسط کمیته امداد را از مهمترین دستاوردهای این نهاد انقلابی عنوان کرد و گفت: ارائه تسهیلات مالی کم درصد در قالب کارآفرینی و اشتغالزایی یکی از مهم ترین اقدامات و دستاورد های کمیته در راستای بی نیازی خانواده های تحت پوشش بوده است.

همچنین منصور ایرندگانی رئیس کمیته امداد خاش در این دیدار اظهار داشت: باتوجه به اهمیت رسیدگی به قشر محروم جامعه ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد تشکیل شد.

وی افزود: در دو اداره اصلی شهر خاش و بخش نوک آباد بیش از بیست هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد برخوردارند‌.

ایرندگانی خاطر نشان کرد: تعداد ۶ هزار و ۶۰۰ خانوار در حوزه شهرستان خاش به عناوین مختلف تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: طی ۱۱ ماه گذشته در راستای پرداخت حقوق مستمری و کمک معیشت به مددجویان این نهاد تا کنون ۱۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

ایرندگانی خاطرنشان کرد: در سال جاری به ۴۱۳ خانواده با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال جهزیه اهداء شد.

این مسئول با اشاره به اقدامات کمیته امداد و شبکه بهداشت و درمان در خصوص رفع سوء تغذیه در بین کودکان گفت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان خاش ۳۴۲ نفر بصورت ماهانه خدمات حمایتی دریافت میکنند که تاکنون ۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

ایرندگانی یاد آورشد: در مجموع سر فصل هایی که کمیته امداد خدمات ارائه میدهد شامل بهداشت و درمان،مسکن،فرهنگی،اشتغالزایی و غیره  ۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که انتظار داریم این مبلغ تا پایان سال جاری به ۲۰۰میلیارد ریال برسد.

در ادامه علیرضا ریگی رئیس کمیته امداد نوک آباد نیز افزود: تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ مددجو تحت پوشش کمیته امداد نوک آباد قرار دارند.

وی گفت: در مجموع ۱۷ میلیارد ریال کمک از محل خیرین و سطح بخش نوک آباد در ۱۱ ماه گذشته جمع آوری شده است‌.

ریگی با بیان اینکه حامیان بومی در حوزه خاش انگشت شمارند گفت: اکثریت یتیمان از حامیان غیربومی برخوردارند که ضرورت دارد علما و معتمدین برای پررنگ تر شدن حامیان بومی فرهنگ سازی کنند.