دانشگاه سیستان وبلوچستان میزبان کنگره ملی مصطفی شهید

 مدیر کل فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: کنگره ملی مصطفی شهید با گفتمان جوان مومن انقلابی دوم و سوم اسفند امسال به میزبانی این دانشگاه برگزار می شود.

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

به گزارش ایرنا مجید وحیدیان روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره با اهداف مختلف نظیر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه دانشگاهی، گفتمان سازی و مقابله با تهاجم فرهنگی با حضور مسئولان استانی و کشوری از جمله پدر شهید احمدی روشن، مدیرعامل سابق سایت هسته ای نطنز و برادر شهید چمران در این دانشگاه برگزار می شود.
وی تحقق گفتمان جوان انقلابی و معرفی شهید مصطفی احمدی روشن به عنوان شهید انقلابی را از مهمترین رویکردهای برگزاری این کنگره ذکر کرد و گفت: برای برپایی هر چه بهتر این کنگره از هشت ماه قبل برنامه ریزی های لازم انجام شده است.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه در راستای اهداف فرهنگی خود از حدود ۲ سال پیش برای نخستین بار دبیرخانه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را راه اندازی کرد که برگزاری نشست ها و همایش های مختلف ملی نظیر نشست ملی مشاوران استانداران سراسر کشور و غیره از جمله دستاوردهای این دبیرخانه است.
وحیدیان گفت: دفتر تشکل اسلامی مجمع دانشجویان عدالت دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه این کنگره به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا شهید مصطفی احمدی روشن در ۱۷ شهریور سال ۵۸ در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۷۷ در رشته مهندسی شیمی به دانشگاه شریف راه یافت.
وی بسیجی فعال و معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف بود و معاونت بازرگانی سایت نطنز را نیز بر عهده داشت.
مصطفی احمدی روشن در صبح چهارشنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۰ بر اثر انفجار بمب مغناطیسی که توسط عوامل استکبار جهانی به خودرو او نصب شد، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.