احمدعلی موهبتی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موج بعدی کرونا در استان از حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در حال آغاز بوده که این موج مربوط به عید قربان است و نگرانی جدی وجود دارد که این مهم با موج محرم همراه و شدت گیرد.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایرنا احمدعلی موهبتی روز شنبه در ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: در پیک ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان در حوزه کل مبتلایان به این ویروس نسبت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در کل ۵۹ درصد زاهدان، ۳۰ درصد ایرانشهر و ۱۱ درصد زابل بوده که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ درصد دانشگاه زاهدان به ۳۰ درصد، ایرانشهر از ۳۰ درصد به ۶۰ درصد و زابل از ۱۱ به ۱۰ درصد میزان مبتلایان رسیده و این موضوع نشان می‌دهد که موج جدید در حال شکل‌گیری است و باید امکانات لازم  برای منطقه  هماهنگ شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دانشگاه نوپایی است که بعضی شهرستان‌های ایجاد شده در جنوب سیستان و بلوچستان هنوز بیمارستان ندارند و بعضی شهرستان‌ها که بیمارستان دارد مثل دلگان، مهرستان، کنارک و هیرمند فاقد دستگاه اکسیژن‌ساز هستند و  زیرساخت‌های لازم از نظر پزشک متخصص و نیروی انسانی فراهم نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: فعال‌تر کردن طرح شهید سلیمانی، کنترل ترددها، رعایت پروتکل‌ها و درگیر شدن همه سطوح دستگاه‌های اجرایی و انتظامی استان برای هر چه بهتر برگزار شدن این طرح مد نظر است.

وی ادامه داد: البته به جهت شرایط اقتصادی در روستاها و حاشیه شهرها نیازمند فعالیت خیران هستیم که این افراد خیر فعال هستند ولی بخشی از منابع مورد نیاز برای تامین اقلام کمک‌های مومنانه، ماسک و ملزومات بهداشتی مورد نیاز است.

موهبتی گفت: در حوزه دارویی هم فعلا مشکلی نداریم ولی با توجه به روندی که از جهت ویروس کرونا در کشور  و سیستان و بلوچستان وجود دارد نگرانیم که در این حوزه چون  منتهی الیه استان‌های کشور هستیم دچار مشکلاتی شویم.

وی با بیان اینکه موج ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان با نوع دلتا آغاز و به لطف خدا با توجهی که شد کنترل لازم در حوزه این بیماری شکل گرفت تصریح کرد: در این راستا مجموع کمک‌هایی در راستای زیرساخت‌های بیمارستانی و مجموعه‌ای از نیازمندی‌های بهداشت و درمان در شرایطی که کشور خیلی درگیر ویروس کرونا نشده بود به این استان انجام شد که جای تقدیر دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: همچنین ۲ بیمارستان برای مقابله با ویروس کرونا در استان در ۲ ماه اخیر شامل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی سراوان و ۳۲۰ تختخوابی زاهدان راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه سه بیمارستان ۶۰ تختخوابی توسط ارتش در زاهدان، خاش و منطقه سیستان راه‌اندازی شده افزود: معضل جدی کمبود نیرو در حوزه بهداشت و درمان در استان وجود دارد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا