معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۷۵۱ روستای استان با تنش آبی مواجه هست که مقرر شد در مدت سه سال میانگین دسترسی روستاهای این منطقه به آب آشامیدنی به میانگین کشوری برسد.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایرنا منصور بیجار شامگاه چهارشنبه در دوازدهمین نشست جهاد آبرسانی روستایی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به اینکه در استانی خشک و کم بارانی قرار داریم اولویت نخست مدیران اجرای کارهای ویژه برای رفع تنش‌های آبی در منطقه باشد.

وی با اشاره به خشکسالی‌های پیاپی که زیست‌بوم منطقه و منابع آبی را دستخوش تحولات منفی کرده تصریح کرد: ورود به مساله پر چالش آب از مسیر شناخت کامل ظرفیت‌ها تشکیل کارگروه ویژه برای رفع مشکلات ناشی از تنش، ارائه راهکارهای نوین برای اصلاح الگوی مصرف و مدیریت صحیح منابع می‌گذرد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین وضعیت طرح جهاد آبرسانی گفت: تاکنون ۴۰ درصد از اهداف این طرح پیش بینی شده در طرح جهاد آبرسانی روستایی سال ۱۴۰۱، در استان محقق شده است.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۲۴ روستای سیستان و بلوچستان از نعمت آب آشامیدنی پایدار برخوردار شدند.

بیجار بیان کرد: بعد از سفر وزیر نیرو به سیستان وبلوچستان و مشکلات کم آبی بویژه در روستاهای استان طرح ویژه‌ای برای آبرسانی اصلاح و تامین آب پایدار در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات مالی تا کنون ۴۴ کیلومتر لوله گذاری طرح جهاد آبرسانی در روستاهای دارای تنش آبی در سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

انتهای پیام/