کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان گفت: اراده دولت سیزدهم عمل به توصیه‌های رهبری، حل مشکلات مردم و توسعه منطقه بویژه مناطق نیازمند توجه از جمله این استان است.

به گزارش آوای سرحد ، مجتبی شجاعی  پیرامون دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه بزرگترین کانون فتنه و جنایت در دنیا آمریکای جنایتکار است، اظهار کرد: آمریکا از ابزارهای سیاسی، اطلاعاتی و رسانه‌ای برای اعمال فشار سیاسی و اقتصادی با اهداف استعمار و چپاول در منطقه استفاده می‌کند و در تلاش است تا در کشورهایی که بر خلاف سیاست‌های جهانی و مستبدانه و غرب مخالفت دارند و به دنبال حفظ استقلال خود هستند، بحران‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه سیاست آمریکا در منطقه راهبرد جنگ، تخریب و بحران‌سازی است، افزود: این جنایتکار بزرگ بر اساس یک عادت با دخالت آشکار در مسائل داخلی کشورها و تغییر دولت‌ها، به دنبال اجرایی کردن سیاست های چپاول‌گرانه و استعمار ذخایر کشورها است از اینرو هیچ گاه از در دوستی و حمایت وارد نشده و همواره با دروغگویی و بدعهدی فقط به فکر منافع خودش بوده و در این راه حاضر است حتی مردم بیگناه و بی دفاع را فدای مطامع شوم خود کند.

شکست در توطئه ها، علت دشمنی آمریکا با ایران

این کارشناس سیاسی یکی از علل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران را شکست در اجرای اهداف شومشان دانست و ادامه داد: در طول عمر با برکت این نظام، آمریکایی‌ها هیچ وقت اجازه نیافته اند هر کاری که دلشان خواسته در کشور انجام دهند و با هوشیاری مردم در بیشتر مواقع توطئه های آنان خنثی شده است.

وی تصریح کرد: تصرف دارایی ها و اموال ملت ایران، کمک به حرکت ها و اقدامات تروریستی، کمک به رژیم صدام در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، اعمال تحریم های ظالمانه حتی غذا و دارو، اهانت های مکرر توسط حاکمان آمریکایی و ایران هراسی، ایجاد موانع بسیار در جهت پیشرفت علمی و فناوری کشور، تأسیس گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش برای ضربه زدن به ایران، ترور دانشمندان، فرماندهان و شخصیت‌های مؤثر انقلاب اسلامی از جمله جنایات آمریکا در دوران انقلاب اسلامی است.

شجاعی با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم انجام مصوبات سفر در دهه ۸۰، گفت: اشاره هوشمندانه معظم له به ضرورت عمل به مصوبات در راستای رفع مشکلات مردم و گلایمندی ایشان، نشان از دلسوزی و اراده محکم رهبری بر رفع مشکلات مردم در استان دارد، افزون بر آن تاکیدی بر پیگیری مصوبات بر زمین مانده توسط مسوولان هست که البته عزم دولت سیزدهم در این راستا جزم شده است.

خدمت بی منت به مردم راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان

وی دفاع از کشور و ارزش‌های اسلامی، همنوعان و تمامیت ارضی را از محوری ترین و مهمترین موضوعاتی عنوان کرد که همواره مورد توجه حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه ای مدظله العالی بوده و بیان کرد: مردم کشور اعم از شیعه و سنی با سلایق مختلف دشمن و تله‌های آن‌ها آشنا و هوشیار بوده و بی شک آگاهی و بصیرت مردم است که می‌گذارد دشمنان ناکام بمانند.

این کارشناس سیاسی گفت: دشمن علاوه بر محاصره اقتصادی و تهاجم فرهنگی که از قبل شروع کرده بود، دست به تهاجم بی‌رحمانه و پیچیده ترکیبی زده که یکی از راهکارهای مهم خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، خدمت شبانه‌روزی بی منت به مردم است.

وی تاکید کرد: در وقایع سال گذشته دست دشمن کامل مشخص بود و دیدیم که از هیچ تلاشی و اقدامی دست بر نداشت و با تمام توان وارد میدان شد که باز هم وحدت کلمه اجازه نداد دشمن بیش از آنچه که احساس می‌کرد جلو برود اگرچه خسارت هایی به بار آورد اما شکست خوبی هم در ادامه نصیب دشمنان شد.

اراده دولت سیزدهم، عمل به توصیه های رهبری

شجاعی اظهار کرد: بی شک اراده دولت سیزدهم عمل به توصیه های رهبری، حل مشکلات مردم و توسعه منطقه و بویژه مناطق نیازمند توجه از جمله سیستان و بلوچستان است که در این زمینه طرح های بزرگ و همچنین اتمام طرح های بر زمین مانده در دستور کار دولت و مدیران استانی قرار دارد که تکاپو و تلاش مسوولان در ماه‌های اخیر در استان گواه این مدعا به شمار می رود.

وی اذعان کرد: مقابله با خشکسالی، تامین آب، ساخت راه‌های ارتباطی، بهداشت و درمان، مقابله با حاشیه نشینی، بهره برداری و فرآوری معادن، توسعه صنعت و کشاورزی و گردشگری، کاهش بیکاری، حمایت از تولید، بهره‌برداری مناسب از ظرفیت مرزها و مناطق آزاد، سواحل مَکُران، توسعه گازرسانی در استان از محورهای مهم در سیستان و بلوچستان به شمار می رود که نیازمند توجه اعتبارات ملی است.

انتهای پیام/