سیستان و بلوچستان از شاخص های توسعه ملی عقب مانده است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفت: وضعیت امروز مردم سیستان و بلوچستان شایسته شان و منزلت نظام اسلامی نیست و این استان از شاخص های توسعه ملی عقب مانده است.

به گزارش آوای سرحد علی زینی وند ظهر امروز در مراسم معارفه فرماندار خاش اظهار داشت: برنامه ریزی جهت دریافت خروجی مناسب و مثبت از جلسات و نشست ها باید مورد توجه بیشتر فرمانداران قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه مطالبه گری از مسئولین گفت: حل مشکلات و دغدغه های کنونی جامعه در گرو مطالبه گری قدرتمند از مسئولین است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با بیان خدمات نظام در استان گفت: وضعیت امروز مردم سیستان و بلوچستان شایسته شان و منزلت نظام اسلامی نیست و این استان از شاخص های توسعه ملی عقب مانده است.

زینی وند تاکید کرد: راه اندازی و فعالیت سازمان های مردم نهاد عامل بهبود شاخص های توسعه خواهد بود اما مردم در استقبال و توجه به این امر کم رنگ ظاهر شده اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار یاد آورشد: ارتقاء قطعی ۳ شهر به شهرستان و برخی بخش ها و دهستان در دستور کار بوده و بزودی مصوب خواهند شد‌.

زینی وند خاطر نشان کرد: دولت برنامه ای برای تقسیم استان در دستور کار خود ندارد اما از نظرات کارشناسی شده در این زمینه استقبال میشود.

وی خواستار حمایت از استاندار برای حل مشکلات سوخت شد و گفت: اکنون دوره ی خوبی برای ساماندهی استان است و  نیازمند همکاری و مساعدت مسئولین و مردم برای حل مشکلات و پیشرفت استان هستیم.

روند تخصیص اعتبارات به شهرستان خاش با رشد ۶۰ درصدی مواجه شده است

حمیدالدین یوسفی فرماندار سابق خاش نیز گفت: سیستان و بلوچستان امروز معطوف به نگاه ملی برای رفع محرومیت ها و مشکلات است.

وی با بیان ظرفیت های شهرستان خاش در حوزه های مختلف تصریح کرد: این شهرستان با برخورداری از ۳۸هزار هکتار اراضی زراعی و باغی رتبه اول استان در حوزه کشاورزی به خود اختصاص داده است.

فرماندار جدید کنارک با بیان گزارش عملکردی از اقدامات خود طی یکسال گذشته در خاش گفت: در حوزه آموزش و پرورش بزرگ ترین مجموعه خیری ساخت مدرسه در کشور در شهرستان خاش ساخته میشود.

یوسفی افزود: بیش از ۱۳ درگیری و اختلاف طایفه ای در شهرستان خاش به همت علما،بزرگان و معتمدین خاتمه یافت که از اقدامات ارزشمند و ماندگار مردم این منطقه بشمار میرود.

وی همچنین از افزایش ۶۰ درصدی بودجه شهرستان خاش طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: براساس نیاز و ضرورت طی یکسال گذشته تلاش شد تا رقم ۱۱۰میلیارد تومان اعتبار به شهرستان خاش اختصاص یابد تا روند تخصیص اعتبارات به این شهرستان با رشد ۶۰ درصدی مواجه شود.

اقتدار با مقبولیت و مشروعیت محقق خواهد شد

همچنین صاحب گل صالحی فرماندار جدید خاش نیز نیت و نهایت سعی خود را در زمینه تعامل مردمی و همدلی با مجموعه شورای تامین و اداری عنوان کرد و گفت: تداوم توسعه و پیشرفت منطقه در سایه تفاهم و همدلی دست یافتنی خواهد شد.

وی اتحاد و تعامل را رمز موفقیت در عرصه های مهم و اساسی کشور دانست و گفت: تلاش برای گسترده شدن تولیدات بومی تحقق رونق تولید را به همراه خواهد داشت.

صالحی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های جمعی قطعا مشکلات حل و موانع برداشته میشوند‌.

فرماندار خاش با بیان اینکه اقتدار با مقبولیت و مشروعیت محقق خواهد شد گفت: توسعه و پیشرفت بعنوان واژه های کانونی حل مشکلات کنونی و پیش رو باید محقق و عملی شوند.

وی توجه به اساس و موجودیت نظام،رهبری و خدمت بی منت به مردم را از خطوط قرمز خود عنوان کرد و گفت: امروز باید تزریق روح امید در جامعه و بین مردم گسترده شود تا ابزار بهره برداری ناصحیح در اختیار دشمن قرار نگیرد.

خط راه آهن و لوله گاز عامل توسعه منطقه خواهند شد

علی کرد نماینده مردم خاش ومیرجاوه نیز بر ضرورت برگزاری انتخابات سالم توام با صیانت از رای و نظر مردم تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم در عرصه های سیاسی عامل اقتدار کشور بود و باید از رای و نظر مردم صیانت شود.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:  توسعه خط راه آهن و لوله گاز عامل توسعه و گسترش هر چه بیشتر منطقه خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان تاکید کرد: ایجاد امید و روحیه در جامعه ،تنطیم بازار،مدیریت بحران ، تامین ارزاق عمومی و تلاش برای ایجاد وحدت و همدلی بین طوایف و‌ سایر موارد لازم تحت کنترل و نظارت فرمانداری باشد.

وی خاطر نشان کرد: رعایت اصل عدالت در توزیع اعتبارات برای ایجاد تعادل یکسان در پیشرفت و توسعه مناطق باید مورد توجه هرچه بیشتر دستگاه حاکمیت قرار گیرد.

نماینده مردم خاش در مجلس اذعان داشت: تقسیمات کشوری در برخی از مناطق حوزه انتخابیه شهرستان خاش رعایت نشده و سبب شده تا روند ارائه خدمات به مردم با مشکل مواجه شود.

مدیران نگاه خود را معطوف خدمتگزاری به مردم کنند

حجت الاسلام  غلامرضا دهقان امام جمعه خاش نیر مسئولیت ها را امانت دانست و گفت: خدمت به مردم باید بر اساس عدالت و بدور از زد و بندها انجام شود.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران به لحاظ مدیریت در امور از جایگاه حائز اهمیتی برخوردار بوده و دارای پیشینه درخشانی است.

امام جمعه خاش تاکید کرد: همراهی مردم با مسئولین و بلعکس عامل حل و فصل مشکلات جامعه و تحقق پیشرفت میشود.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به امورات مردم از سوی مسئولین گفت:  مدیران نگاه خود را معطوف خدمتگزاری به مردم کنند تا مدیون خون شهدا نباشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم  صاحب گل صالحی به عنوان فرماندار شهرستان خاش معرفی و از زحمات حمیدالدین یوسفی فرماندار سابق قدردانی شد.

به گزارش آوای سرحد پیش از این در اردیبهشت‌ماه سال جاری با انتصاب مهدی جمشیدزهی به عنوان معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی فرمانداری خاش،عنایت الله ایرندگانی در بخشداری ایرندگان و علیرضا شهنوازان در بخشداری مرکزی تغییرات سیاسی شهرستان خاش آغاز شده بود.

گزارش : مصباح ایرندگانی