از جان باختن ۷ نفر در جاده مرگ تا صعود ابدی یک کوهنورد در ارتفاعات تفتان.

جلال هاشمزهی در گفت و گو خبرنگار آوای سرحد اظهار داشت : تصادف شب گذشته دستگاه پژو پارس و پراید در محور خاش- زاهدان ۵  کشته بر جای گذاشت.

وی افزود: بلافاصله بعد از اعلام خبر حادثه در محور خاش به زاهدان دو تیم چهار نفره از پایگاه های امداد و نجات جاده ای پلیس راه و اسکل آباد به محل حادثه اعزام و عملیات رهاسازی صورت گرفت. 

وی در بخش دیگری از گزارش خود خود گفت: صبح امروز نیز دستگاه پژو پارس در کیلومتر ۱۱۰ محور خاش-زاهدان پس از انحراف از مسیر جاده دچار حریق گشت و منجر به فوت ۲ نفر شد که تیم نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده ای اسکل آباد به محل اعزام و پس از مهار آتش نسبت به عملیات رهاسازی مصدومان اقدام کردند.

هاشمزهی با اشاره به انجام عملیات امدادی توسط پایگاه امداد و نجات کوهستان در شب گذشته گفت: حوالی ساعت ۲۰ شب گذشته با اعلام منابع محلی مبنی بر صعود تیم ۵ نفره از کوهنوردان به قله ۴۰۵۰ متری تفتان، یکی از کوهنوردان در نزدیکی پناهگاه صُبح تفتان دچار تنگی نفس و ایست قلبی گردیده که دو تیم پنج نفره از نجاتگران کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خاش در ادامه تصریح کرد: باتوجه به بعد مسافت تا پناهگاه پس از چهار ساعت نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان به مصدوم دسترسی پیدا کردند.

وی بیان کرد: علیرغم انجام مانور احیای قلبی- ریوی بر روی مصدوم متاسفانه قبل از دسترسی نجاتگران مصدوم مورد نظر جان خود را از دست داده بود که توسط تیم امداد و نجات کوهستان تا اردوگاه دره گل انتقال و تحویل اورژانس ۱۱۵ داده شد .

جلال هاشمزهی در ادامه افزود: این دومین حادثه منجر به فوت کوهنورد در ارتفاعات تفتان در پنج سال گذشته می باشد و ضرورت دارد کوهنوردان قبل از صعود به قله با پزشک مشورت نموده تا از سلامت جسمی خود اطمینان کسب نمایند.

به گزارش آوای سرحد؛  منطقه تفتان به دلیل برخورداری ازطبیعت زیبا وبکر، نقاط گردشگری و محوطه های تاریخی مهم و همچنین وجود تنها آتشفشان نیمه فعال کشور هر ساله پذیرای گردشگران و کوهنوردان داخلی و خارجی می باشد.

انتهای خبر/۳۲۱۴