جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در خاش برگزار شد

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع غنی سازی اوقات فراغت در سالن اجتماعات فرمانداری خاش برگزار شد.

به گزارش آوای سرحد محمدعلی قهرمانی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری خاش در این جلسه اظهار داشت: تدوین برنامه های مناسب و جامع برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان از مهمترین شیوه های مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: ارزش گذاری و برنامه ریزی جهت پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان جامعه ضروری و لازم است .

قهرمانی بر تدوین و برنامه اوقات فراغت تاکید کرد و گفت: باید زمینه حضور جوانان را در جامعه بیش از پیش فراهم کرد تا با جهت دادن برنامه ها به سمت جلب مشارکت خانواده ها با محوریت کار و مهارت های زندگی، نشاط و شادابی را در بین آحاد افراد جامعه گسترش دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: باید نقاط ضعف را به حداقل رسانده و نقاط قوت رابیش از پیش تقویت نماییم که مستلزم تخصصی شدن برنامه ها است.

قهرمانی افزود :باید به سمت افزایش سطح کیفیت و بهره وری برنامه ها رفت تا در اجرای آنها موفق تر باشیم.

در ادامه مسافر شهنوازی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش گفت : دستگاه های مسئول می توانند با تعامل ، همکاری و مدیریت امکانات ضمن پرهیز از موازی کاری در زمینه بهتر اجرا شدن این برنامه ها برای جوانان گام بردارند.

وی ارزیابی برنامه های اجرا شده در ادوار گذشته را به عنوان یک اصل مهم و پذیرفته شده دانست و افزود: بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه های اوقات فراغت می تواند در برنامه ریزی بهتر و شایسته تر آن در آینده تأثیرگذار باشد.

شهنوازی در ادامه پیشنهاد تشکیل یک کمیته ارزیابی عملکرد و نظارت بر چگونگی اجرای برنامه های ستاد اوقات فراغت را ارائه داد و گفت: طرح اوقات فراغت فرصتی مناسب برای اجرای طرح استعدادیابی جوانان در حوزه های مختلف است.

سرهنگ دوم پاسدار احمد محرابیان نیز گفت: سپاه پاسداران همچون سال های گذشته برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی بهمراه اجرای اردوهای جهادی و طرح هجرت با همکاری دانش آموزان و دانشجویان را در دستور کار خود قرار داده است‌.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خاش در این جلسه عنوان کرد : اطلاع رسانی مناسب و فراگیر از نقش مهم و بسزایی در استقبال قشر جوان و نوجوان جامعه از برنامه های طرح اوقات فراغت دارد.

اسلامی خاطر نشان کرد: کلاس های آموزشی که در اوقات فراغت دایر می شود صرفا مختص شهر نباشد و دامنه فعالیت آن با همکاری ادارات عضو ستاد طرح اوقات فراغت در بخش های تابع نیز گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار آوای سرحد در پایان این جلسه پس از تبادل نظر اعضا مواردی در خصوص اوقات فراغت دستگاه ها به تصویب رسید و مقرر شد کلیه ادارات عضو ستاد در خصوص غنی سازی اوقات فراغت برنامه ها ی خود را به صورت مستند و مکتوب به دبیرخانه ستاد ارسال کنند .