کسب دیپلم افتخار توسط فرحناز قادری بازیگر زن مددجوی کمیته امداد

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن به مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سراوان برای بازی در فیلم مه گل، آن شب بارانی و مارال رسید.

به گزارش پایگاه خبری بیرک  به نقل از سایت خبری کمیته امداد، فرحناز قادری ۳۳ ساله، متولد و بزرگ شده شهرستان سراوان، فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته کامپیوتر و دارای یک فرزند پسر ۱۴ ساله به  نام فرحان است.

از دوران دبستان با حرفه بازیگری آشنا و کم کم علاقه اش بیشتر می‌شود به این ترتیب از سال ۱۳۷۹ به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سراوان مراجعه به کارگردانی رسول بخش حسین بر برای اولین بار در  نمایش مه گل بازی کرد.

در همان کار اول موفق به دریافت دیپلم افتخار بازیگر زن و چندین جشنواره بازیگری شد البته رقیب های زیادی هم در سطح این استان داشت و هنوز هم دارد اما تلاش می کند تا بتواند در طی مسیر حرکت به سمت اهداف بر مشکلات و موانع موجود پیروز شود.

وی با اشاره به آثار غیراقتصادی بعد از موفقیت بر زندگی، افزود: تا حالا از هنرام و یا همان بازیگری و تئاتر هیچ کمکی از نظر اقتصادی و مالی نتوانستم به زندگی‌ام کنم حتی از خودم هم هزینه کردم.

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان سراوان ادامه داد: در این زمینه متاسفانه از طریق هنرم بازیگری و نمایش هیچگونه دستمزدی دریافت نکردم به جزجوایز نقدی که از طریق دیپلم افتخار دریافت کردم به گونه ای که منبع مالی برای من نبوده است.

همچنین بخوانید

قادری با اشاره به نام سازمان و سایر افراد که در موفقیت نقش داشته اند،گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاد رسول بخش حسین بر، استاد رضا خداداد بیگی کارگردان محبوب این استان که همیشه حمایت و کمک می کنند تا مشغول کار باشم همچنین استاد موسیقی‌ام بهزاد بزرگزاده حامی و پشتیبان من بوده تا به اهداف‌ام برسم.

وی با تقدیر و تشکر از احمد دامنی یکی از حامیان بزرگ در بحث سریال، افزود: ابراهیم ساویز، محمد دین دشتی، جمال ناصر بلیده نویسنده و کارگردان بزرگ بلوچستان این افراد کسانی هستند که باعث رشد موفقیت من شدند جای دارد از همه این عزیزان تشکر و قدردانی کنم.

این مددجوی موفق تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سراوان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در شغلتان موفق بوده اید و چه هدفی در شما از همه قوی تر بوده  بر شغل‌تان تاثیر بیشتری داشته است، گفت: هنرم را نمیشه شغل حساب کنم چون درآمد زایی از طریق هنرم نداشته‌ام، تمام هدف‌ام ارتقای تمام دختران و زنان بلوچ به سطح بالایی از رشد فرهنگی و هنری است تا همه آنها به استقلال برسند و در نتیجه با تعصبات خشک و بی اساس حاکم بر برخی از خانواده ها و افراد جامعه مبارزه حنیم تا به حق و حقوق واقع خودمان برسیم

قادری اعلام کرد: در این زمینه از طرف خانواده خودم هرگز حمایت نشدم فقط پدرم با هنرم موافق بود اما مادر و برادر و خواهر همه مخالف بودند و من نمی توانستم این عشق و علاقه به هنرم درون خودم از بین ببرم بالاخره با سختی و تلاش زیادی توانستم با آنها در حقیقاحمد دامنیت بجنگم تا به هنرم ادامه دهم.

وی گفت: هنگامی که برای سریال تست دادم و مورد قبول قرار گرفته بودم رفتم سر فیلمبرداری از آنجا دیگر مخالفت خانواده تا حدودی کمتر شد چراکه دانستند تلاششان بی فایده است  و من هر طور شده از تصمیم خود در زمینه بازیگری منصرف نخواهم شد و تا آخرین سکان و پلان همکاری خواهم کرد. همچنین امیدوارم سریال نتیجه خوبی برای کل مجموعه شمبل و شاهی دو داشته باشد چراکه تلاش و زحمت زیادی کشیدم.

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان سراوان ادامه داد: برای آینده کاری خود برنامه‌های زیادی دارم حداقل اینکه سعی شده زیر نظر استاد خوب و حرفه ای آموزش ببینم چون تا حالا استادی نداشتم و همه این موفقیت ها حاصل استعداد ذاتی و درونی خود بوده است.

قادری افزود: در این  زمینه تصمیم دارم برای آموزش به خارج این استان یا حداقل شهرستان زاهدان شرکت کنم اما متاسفانه از هزینه‌اش و امکانات برخوردار نیستم می خواهم واقعا مسئولان حمایت کنند تا به اهداف‌ام دست یابم.

وی گفت: محل سکونت ما تا مرز چهار ساعت فاصله دارد در شهر کوچک و مذهبی این شهرستان که مخالفان زیادی داشتم از هر نظر خانواده، مساجد، مولوی ها مشورت کردم و همه تلاش ها انجام شد تا دختران بلوچ از خط و مشی که خانواده و جامعه برای آنها تعیین می کنند آزاد شوند.

فرحناز قادری افزود: از مسئولان عاجزانه تقاضا می کنم که ما دختران بلوچ ایران زمین را حمایت کنند تا به هدف والای خود در بحث های مختلف از جمله فرهنک و هنر دست یابیم.