کشت زیره در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان تفتان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفتان گفت: در سال کشت زیره سبز به عنوان محصولی با نیاز آبی کم، در سطح بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان تفتان انجام شده است.

به گزارش آوای سرحد به نقل از خبرگزاری ایسنا فضل الله کردی اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی، کشاورزی مسئولانه به عنوان یکی از شاخصه های توسعه پایدار در دستور کار این مدیریت قرار دارد. از این رو تلاش می شود الگوی کشت در این شهرستان به سمت تولید محصولات کشاورزی با مصرف کم آب و ارزش افزوده بالا تغییر یابد.

وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و اقلیم منحصر به فرد شهرستان تفتان، بهترین شرایط برای کشت گیاهان داروئی مهیا ساخته، افزود: به همین منظور در سال جاری کشت زیره سبز به عنوان محصولی با نیاز آبی کم و آستانه تحمل بالا نسبت به شوری آب و خاک، در سطح بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان تفتان انجام شده است که در این راستا ۵۵۰ کیلوگرم بذر رایگان بصورت ترویجی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و بینی می شود در پایان فصل بیش از ۱۴۰ تن زیره سبز از سطح اراضی زیر کشت برداشت شود.

کردی ادامه داد: زیره سبز به عنوان محصولی ارزشمند، علاوه بر مصارف خوراکی بعنوان ادویه‌ای گران قیمت، در صنایع دارویی نیز کاربرد دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفتان تصریح کرد: کشت سایر گیاهان داروئی نظیر زنیان، رازیانه، سیاه دانه، چای ترش، زعفران هم بصورت ترویجی و تجاری در سطح شهرستان انجام شده است.
انتهای پیام/